Ik sta op het punt een sub te kopen welke op MP aangeboden wordt. Het is een full set met US papers.
Het is niet de eerste keer dat ik een sub vast houd maar het is met MP altijd fijn om ook de mening van anderen te weten.
Is dit een yeah of een nee volgens jullie en waarom?
De kroon op de clasp is bijna helemaal weggepolijst (zie foto op MP). Dat belooft weinig goeds voor de rest van het horloge. Verder: wel service, maar geen bewijs?
Hij is in elk geval goed gepolijst ja. Kroontje op band bijna weg, de pushpins steken al door de kast. Voor de rest schrijft verkoper dat het horloge uit 1997 komt, terwijl het een T serial heeft, dus 1996 en het certificaat geeft weer aan dat het horloge eind 1999 verkocht is. Kan natuurlijk prima, maar wel iets om naar te vragen. Check dus vooral het serienummer tussen de lugs! Misschien hoort dit certificaat bij een ander horloge.
Volgens mij zie ik op foto 4 de pushpin zelfs uit de lughole steken, dus lijkt inderdaad overpolished. Zou er niet aan beginnen, maar wellicht dat de wat mij betreft allmighty @crownguard wat kan roepen (die trouwens nog een prachtig NOS 14060M exemplaar in de aanbieding heeft )
Had inderdaad ook al wat terughoudendheid over het polijsten. Wel een scherpe prijs voor een full set. De wens is er dat hij er in real life goed uit ziet maar om zonder emotie te bepalen of het iets is waardeer ik jullie meningen enorm!
Omdat dit horloge waarschijnlijk verkocht is door een Duitse handelaar (ik zie heel veel Rolexen uit bijvoorbeeld Hamburg die zo’n caseback sticker met rode streep hebben) dus de beurt zal uitgevoerd zijn door hun eigen uurwerkmaker bij verkoop in 2014.
Voor deze set? Grapje zeker…
Zou toch even rustig verder zoeken en geen overhaaste beslissingen nemen.
Hier op het forum staan vaak de echte pareltjes, niet op MP