Hallo, ik ben momenteel nieuw lid hier.
Enkele jaren begon bij mij toch wel fascinatie voor horloges. In het begint wat horloges gekocht van Boss en uiteindelijk een keer een Tissot Chemin des Tourelles powermatic 80 welke ik met plezier draag.
Echter zag ik laatst een foto van een Tag Heuer formule 1 gulf edition. Erg mooi horloge echter wel beetje bang dat het kleuren pallet na een tijd te veel is.
Toen kwam ik bij de Carrera. Ik zag dat deze in Roermond voor 2500 te koop liggen echter staat hier calibre op het uurwerk.
Hij andere shops staat er alleen automatic maar zijn deze 3300.
Nu heb ik gezien dat de calibre een in-house uurwerk heeft. Nu lees ik hier veel verschil over. Mag ik vragen wat jullie ervaring is?
Calibre is een ander woord voor uurwerk bij horloges. Waarschijnlijk stond er een cijfer achter het woord calibre? Dit geeft dan aan welk calibre (uurwerk) er in het horloge zit.
Automatic staat voor een automatisch uurwerk. Deze heeft geen batterij en hoef je niet op te winden. Hij wind zichzelf op als je er mee beweegt. Deze zijn altijd wat duurder.
Het zou helpen als je hier de exacte type-aanduiding van de horloges in kwestie gaf, en misschien een foto plaatste van wat je aan het vergelijken bent. De Carrera serie bestaat al sinds 1963, maar heeft z’n oorsprong in een trans-amerikaanse autorace die in de jaren 50 was, dus er zijn in de afgelopen 60-70 jaar nogal wat versies geweest.
Merk wel op dat ze in Roermond een outlet store hebben. Ik heb met die gasten van onder andere Breitling staan praten, en wat er gebeurt is dat nieuw Carrera’s eerst naar de AD’s gaan, zoals bijvoorbeeld de nieuwe Glass box horloges. Die worden via reguliere kanalen verkocht.
Op het moment dat een horloge een opvolger krijgt, minder courant wordt of er voorraden blijven liggen gaan ze naar de outlet toe.
Daarmee zeg ik dat de Carrera die je in Roermond ziet niet dezelfde generatie / uitvoering hoeft te zijn als de uitvoering die bij andere winkels ligt.
Maar nou nog eens wat… Welk “calibre” is het? De 5, 6 en 7 zijn drie-handers, eventueel met datum, terwijl de uurwerken die @YY77 noemt chronografen zijn. Over wat voor horloge hebben we het dus?
Even zitten bladeren op c24… De Calibre 5 is er zowel met als zonder de “Calibre 5” aanduiding. Zal wellicht een verschil tussen jaargangen zijn. Er zit volgens mij gewoon hetzelfde uurwerk in.
Bedankt voor de uitgebreide snelle hulp.
Maar als ik het goed begrijp maakt het niet zo uit en zijn ze allemaal gewoon goed. Bij normaal gebruik.
Ik twijfelde namelijk tussen
Ik weet niet waar je de tweede afbeelding vandaan hebt, maar ik zie hier niets verontrustends in. En volgens mij hebben plenty leden naar tevredenheid horloges gekocht bij de outlet in Roermond, dus geen enkele aanleiding om te verwachten dat daar iets niet klopt. Prijsverschil zit hem denk alleen in dat de zwarte van dit jaar is en de blauwe een ouder modeljaar, en dat is normaal.
De linker in jouw post is er eentje van een eerder modeljaar. Zie je ook aan het logo.
Verder niks mis mee. Mooi afgewerkte horloges, met mooie details. Zelf zou ik alleen voor de date-versie gaan. Die is 39mm (i.p.v. 41mm) en dat vind ik een mooiere maat, voor dit horloge. Heb ik zelf ook. Ook is ie er sinds kort in 36mm. Dat is ook heel mooi. Zeker als je niet al te dikke polsen hebt. Succes en veel plezier met de aankoop en we zien 'm wel verschijnen in het TAG Heuer onlytopic!