Welkom bij de club
Bedankt voor de uitgebreide snelle hulp.
Maar als ik het goed begrijp maakt het niet zo uit en zijn ze allemaal gewoon goed. Bij normaal gebruik.
Ik twijfelde namelijk tussen
Deze 2 maar dat calibre viel me op en het grote prijsverschil. Dus dacht zou Roermond dan te goed om waar te zijn?
Ik weet niet waar je de tweede afbeelding vandaan hebt, maar ik zie hier niets verontrustends in. En volgens mij hebben plenty leden naar tevredenheid horloges gekocht bij de outlet in Roermond, dus geen enkele aanleiding om te verwachten dat daar iets niet klopt. Prijsverschil zit hem denk alleen in dat de zwarte van dit jaar is en de blauwe een ouder modeljaar, en dat is normaal.
Welkom pp HF!
Dit is het huidige model.
De linker in jouw post is er eentje van een eerder modeljaar. Zie je ook aan het logo.
Verder niks mis mee. Mooi afgewerkte horloges, met mooie details. Zelf zou ik alleen voor de date-versie gaan. Die is 39mm (i.p.v. 41mm) en dat vind ik een mooiere maat, voor dit horloge. Heb ik zelf ook. Ook is ie er sinds kort in 36mm. Dat is ook heel mooi. Zeker als je niet al te dikke polsen hebt. Succes en veel plezier met de aankoop en we zien 'm wel verschijnen in het TAG Heuer onlytopic!

Die in de outlet ligt is inderdaad het “oude model” met het imo mooie logo (de letters tag zit hier nog ouderwets “in elkaar” )
Zoals op de oude F1 auto’s
Ik draag deze al geruime tijd met veel plezier
Welkom hier cyenora! En in het TH-topic:
Succes met de keuze
Het grote verschil tussen de oude en de nieuwe versie is de stalen band. Deze is wel echt verschillend.
Ook kan ik aanraden deze eerst ergens te passen… want hij draagt toch wat grote/dikker dan ik had verwacht.
Deze Carrera is niet bepaald dun
Oké. Maar is de oude of nieuwe dikker
Er zit geen verschil in de maten van de kast. Alleen de stalen band is verschillend tussen de modellen.
Ze zijn allebei dik
wat is jouw definitie van dik??
want ik vindt hem helemaal niet “dik” dragen
Ik vond hem niet zo makkelijk onder een overhemd verdwijnen als ik zou willen.
Dit is natuurlijk heel persoonlijk
12,3mm is niet echt bepaald plat voor dit soort horloge…
Nee, vind de dikte ook erg meevallen en is bij lange na niet m’n dikste horloge. Maar goed, ik draag ook meestal duikers.
Mijn TH is juist de dikste die ik heb (15,8mm), alles wat ik daarnaast heb komt daar niet bij in de buurt incl. duikers.
Ja, maar we hebben het hier over de Calibre 5 modellen. Die zijn, vind ik, niet heel dik.
Nee valt inderdaad erg mee, maar blijft een persoonlijke kwestie
Ik draag de tag super graag, voel hem amper om mn pols zitten blinkt mooi in de zon. Net als ik dan.
OK, dus een calibre 5 is een automaat. Waarschijnlijk zijn er meerdere iteraties van die carrera drie-handers met datum die verschillende opdrukken op de wijzeplaat hebben.
Los van het feit dat ik altijd eventjes een Chrono24 zoekertje doe om te zien of de prijs realistisch is, als jij deze Carrera mooi vindt, gewoon lekker doen.
Ik zie meestal geen inherent voordeel aan in-house uurwerken. De ETA of Sellita die @YY77 noemt zijn prima uurwerken, TAG zal ze modificeren (afregelen, misschien basale decoratie) vooraleer ze in de Carrera te stoppen, en je hebt het grote voordeel dat je bij iedere uurwerkmaker om de hoek een beurt kunt laten uitvoeren.
Als in-house een breekpunt voor je is, ja, dan moet je op zoek naar een versie die dat heeft.
Als laatste, in deze horloge-categorie is 39mm altijd beter dan 41mm.
Graag wil ik een toelichting. Uit interesse. Alvast bedankt.