Eerder uitte ik op dit forum reeds een aantal frustraties omtrent de originele band van mijn Seiko Sarb033. Het probleem is vooral dat de originele clasp ervoor zorgt dat hij niet 100% past en dat er ook een lelijke (te) grote opening aan de clasp zit wat het geheel er goedkoop doet uitzien.
Er zou dus een originele Seiko clasp bestaan met een micro-afdjustment meer (zou voor mij volstaan) en op de foto lijkt hij bovendien beter op de band aan te sluiten.
Heeft er iemand van jullie ervaring met het bestellen van losse Seiko onderdeeltjes zoals een clasp? Het lijkt me dom om de ganse band te kopen, maar zelf weet ik niet waar ik moet zijn voor enkel de clasp.
Het onderdeelnummer zou het volgende moeten zijn: 30A8JZ BK
Hopelijk raak ik via deze weg aan de juiste connecties!
Je kunt ook eens op Ali kijken. Dan staat er geen Seiko op, maar heb je wel fatsoenlijke “milled clasp”. Heb er al veel goeds van gezien op YouTube.
Yes Perry kan dat leveren.
Hij is hier niet meer zo actief geloof ik maar via https://www.misterlimited.com/ kun je hem sowieso bereiken.
Aardige kerel die je graag helpt.
Ik kan als service partner wel rechtstreeks bij Seiko bestellen.
Wanneer ik in het bestelsysteem kijk zie ik onder 30A8JZ (zonder BK) de band van de 8F32-0300.
De losse originele sluiting is bij Seiko Nederland niet meer leverbaar (H0GS12SA00G ongeveer 30,- retail). De complete band wel, maar dan zit je inclusief BTW en verzenden op zo’n 75,- euro.
Misschien dat je wat aan deze site hebt. De natte online droom voor mensen die losse horloge onderdelen nodig hebben (mods en reparaties) Speedtimerkollektion
Succes