Aantal containers met neppers binnen?

Hebben jullie voor de gein de laatste dagen op marktplaats gekeken, daar word een partij neppers aangeboden waar je eng van word !!!::o

Maar word dit niet aangepakt ofzo ?:S

GR
Richard

Het op de markt brengen van immitatiegoederen is een inbreuk op het merkenrecht. Dit wordt doorgaans wel aangepakt. Alleen meestal pas wanneer de fabrikant of importeur hier aangifte tegen doet.
Probleem met internethandel is dat dit nogal anoniem gaat. Je weet nooit wie er achter een naam schuilgaat. Sites als marktplaats zullen die gegevens ook niet zomaar prijsgeven (privacywetgeving) en meestal hebben die ook niet meer dan een emailadres. Een artikel kopen om zo de gegevens van de verkoper te achterhalen wil soms werken maar dan moet je oppassen dat dit niet draait op uitlokking. Dat is in Nederland verboden.

EDIT

typo’s

Het is niet eens relevant of marktplaats die gegevens wil prijsgeven. Door het aanbieden van deze goederen is zij zelf ook strafbaar. Tenzij ze kan aantonen dat er alles aan gedaan heeft om te voorkomen dat… En daar ontstaat de discussie want marktplaats vindt uiteraard van wel.

Eigenlijk zou iedereen die op marktplaats iets wil verkopen een account moeten aanmaken waar (voor Marktplaats zelf) alle persoonsgegevens zichtbaar zijn. Dus naam, adres, rekeningnummer en eventueel sofinummer. Dan doe je pas echt iets tegen al die illegale handel.

Gewoon op Marktplaats alleen zoeken op gebruikte horloges. Dan heb je er minder last van.

Maar het is wel triest dat Marktplaats er zelf niets aan doet.

ik raporteer er elke dag een aantal, mp haalt ze vrij snel eraf, maar blijft dwijlen met de kraan open

Tsja, zolang er mensen zijn die liever met nep willen glansen zal er aanbod blijven. Ik zit op het panaeristiforum, waar veel over deze malafide praktijken omtrent de neppers van Panerai, wordt gesproken en hier en daar wat wordt doorgeklikt naar Panerai. Wat Panerai ermee doet weet ik niet. Het lijkt wel een verloren strijd te worden.

Gelukkig gaat het maar om enkele stuks… :frowning:

Interessant, waar is dit?? ;-))

Mijn achtertuin B)-

ps, gewoon ergens van het net geplukt hoor. Geen idee waar het is…

zodra ik ze tegenkom neem ik altijd de moeite om het te melden bij MP.

ik doe dat ook, ik meld er regelmatig een aantal, maar MPL haalt ze alleen eraf als er meerdere meldingen per geval binnenkomen, dus iedereen lekker melden, eens zien of het helpt, ik vind het wel leuk om te doen.

Ik heb er zojuist ook weer een aantal aangemeld bij MP.

Happy New Year. Ik krijg er pijn in mijn ogen van, dus de grasmaaier erover en dan met een trilplaat gelijk maken met de bodem.

Ik doe het nogal eens op een nachtdienst, en meld dan per aanbieder, meestal hebben ze er meerdere advertenties op staan, alle horloges die ik dan rapporteer als >in strijd met de regels > verboden of verdacht object en 1 per aanbieder maak ik > andere reden en vul dan in nepper, bedrog, oplichting of een ander steekwoord wat me te binnen schiet. Ik heb het idee dat de aanbieders dan sneller worden weggehaald.

Moest een tijdje terug voor mijn bijbaantje een paar kasten ophalen. Tot mijn verbazing kom ik terecht in een winkeltje die het daglicht niet mocht zien (letterlijk). Verborgen onder een gebouw alsof het een kelder was werd te kust en te keur replica horloges aangeboden in grote getalen. Goude business volgens de mannen vooral de internet bestellingen.