Aantal gram goud horlogeband

Goedendag allemaal,

Ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een breitling met bicolor band en mijn vraag is of iemand misschien weet uit hoeveel gram goud de band ongeveer bestaat ?

Met vriendelijke groet,

Mike

Correct me if I’m wrong maar volgens mij zijn Breitling banden verguld en niet massief 18k

waar zit de waarde van de band hem dan precies in aangezien deze op chrono 24 aangeboden wordt voor 1300-1650 euro.

Groetjes

Dat er Breitling op staat…

3 likes

het is dikker dan verguld
om iedere link die goud is zit een 0.2-0.3mm gouden laag gerold , dit is veel dikker dan 20micron vergulden

hoeveel gram ?.. geen idee , misschien 4 of 5 ?

maar het prijs verschil zit niet alleen in het materiaal , ook de extra bewerking kost geld

Elk sieraad is in de regel fors duurder dan de goudwaarde die het bevat, overigens zijn gewoon stalen versies niet veel goedkoper hoor, Breitling is gewoon duur.

Hoelang gaat een breitling ongeveer mee?
Ik heb zelf ook een tissot gold plated maar deze band is na 2 jaar dragen helemaal versleten, het laagje goud is zwart van kleur geworden kan dit ook gebeuren met een breitling band?

Groetjes

Ja met een Breitlingband kan dat ook,ik had ooit een chronomat met dit euvel.
Zowel ook de kroon vertoonde sporen van slijtage. Ik dacht ook altijd dat de gouden elementen ook daadwerkelijk van goud waren vroeger maar dat was niet zo.
Ik hoorde dat ze tegenwoordig wel puur goud gebruiken maar of dat waar is?

Ja is toch best vreemd want bij mijn tissot staat er duidelijk pvd coating terwijl bij breitling goud/staal staat wat impliceert dat er goud in de band verwerkt zit.

Helaas nog niet echt een duidelijk antwoord

Lees dit artikel even Mike.

http://forums.watchuseek.com/f15/first-breitling-purchase-buyers-remorse-66357.html