Aantal nieuwe aanwinsten (veel plaatjes)

Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen twee weken een aantal nieuwe spullen binnengekregen. Vanwege mijn gebroken enkel (ben er dinsdag aan geopereerd) heb ik bijna geen tijd gehad om foto’s te maken, en ook nu gaat het nog niet zo best balancerend op 1 been :slight_smile: Maar aangezien ik zelf erg blij ben met deze zaken, wou ik ze toch even delen.

Van een Chinese vintage verzamelaar uit Canada heb ik een orginele, NOS band gekregen (ja gekregen (tu)) uit de jaren '60, van het merk Diamond, gemaakt door Shanghai, in orginele verpakking. Als extra verassing zat er nog een tweede vintage band bij.

Deze heb ik gelijk aan een paar passende horloges geknutseld:

Verder kwam ook vorige week een NOS Seagull binnen met prachtig blauwe plaat:

Die kon mooi op de mesh band die van de groene af kwam:

Ik hou wel van kleurrijke platen, dus daar kun je een leuk groepje van maken:

Tussendoor dus nog even geopereerd, en bij thuiskomst lag een DongFeng, mijn tweede, op me te wachten:

Deze heeft zo’n mooie zilveren bolle plaat, met van die lekker lange wijzers, waarvan de minutenwijzer iets krom loopt aan het uiteinde om de plaat te volgen:~.

Mooie slanke kast, met gesigneerde kroon:

Mooi gegraveerd kastdeksel:

En met ‘DongFeng’ gesigneerde ST5a:

Als laatste werd gisteren een SeaGull afgeleverd. Een ST5 met datum:

Zoëen had ik al, alleen had die een rode datum. En die was in mindere staat, dat ook, en je kunt er nooit genoeg hebben, toch? Zeg nou zelf, deze is heel anders, niet?:wink:

Ook deze nieuwe heeft zo’n mooie pie pan-achtige dial:

De bekende achterkant:

en mooi gegraveerde ST5d (waarom zit er altijd zo verschrikkelijk veel smeer in de uitsparing van de o-ring>X) :

Ondanks alles maakt al dit leuks mij een zeer tevreden mens.

Groeten,

Martin

Zo heb je iig voldoende om handen gedurende de herstelperiode. Wederom bijzonder leuke aanwinsten(tu)

Wat is eigenlijk gemiddeld het formaat van deze “chinezen”?

Verder beterschap gewenst.

Marten P Schreef:

Zo heb je iig voldoende om handen gedurende de
herstelperiode. Wederom bijzonder leuke
aanwinsten(tu)

Wat is eigenlijk gemiddeld het formaat van deze
"chinezen"?

Verder beterschap gewenst.

Dankje!

De SeaGulls zijn 36mm, en de DongFeng 35. Zelfs voor mijn polsen toch prima draagbare horloges. Met name de NOS SeaGulls draag ik zeer regelmatig:

Groeten,

Martin

Wat een pracht verzameling!! En super foto’s…en dat met een handicap genomen! Petje af!!

Groet, Justin

Mijn beste,

Dat je een tevreden mens bent, dat verwondert mij niet.
Immers, met zoveel schoonheid aan ontluikende horlogerie kan het niet anders dan dat,
“het hebben van deze zaak, beslist niet het einde is van het vermaak“.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze subtiele horloges,
maar bovenal:

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Prachtig Martin. Ik geniet toch elke keer weer van de foto’s die je van je aanwinsten maak. Dat kleurrijke trio op die foto is om van te smullen. Ondertussen bouw je al een aardige verzameling op. Prachtig. (tu)

Leuke aanwinsten Martin(tu) De ‘striping’ van die laatste Sea-Gull is wel erg leuk he.

Dit haal je volgens mij niet bij eBay weg:D

Eh, bijna vergeten: Beterschap en een spoedig herstel!

Thnx (tu)

Mooie foto van het ronde plexi, yammie!

gr. Roel

Hele leuke aanwinsten!

Alles ziet er opvallend goed uit.(tu)
Mooie klokjes Martin.
Groeten en beterschap gewenst.
Chris.

ziet er allemaal goed uit en leuk zoveel verschil voorbij te zien komen (tu)