Aantrekkingskracht Seiko

Dames en heren,

Zoals jullie uit mijn nickname kunnen zouden kunnen afleiden ben ik drager en fan van de Omega Speedmaster en koester ik warme gevoelens voor het merk “Omega”. Ik constateer dat veel forumleden iets hebben met Seiko en vroeg mij af waar dat vandaan komt? Een Seiko heb je vanaf ca. 50 euro terwijl een mooi Zwitsers mechanisch uurwerkje zich toch echt in de prijsklasse van factor 20 en (veel) hoger bevindt. Ik heb daarom eens rondgekeken op NL-sites waar Seiko wordt verkocht en ik moet zeggen dat de stijl mij aanspreekt; zeker voor dat geld. Ik wil graag een mooie duiker, maar ben nu echt aan het twijfelen of ik moet doorsparen voor een Omega Seamaster of “gewoon” een Seiko Diver aanschaffen?

Wat vinden jullie en welke Seiko zou je dan aanraden?

Groet,

Bram

Spaar gewoon door maar koop ook een Seiko SKX007. Altijd handig voor op vakantie. De levensduur van je Omega wordt verlengt en e hebt een klok waar je heel veel plezier van hebt. De kwaliteit zal je verbazen.

Welkom op dit forum, Bram.
Het een sluit het ander niet uit. Bovendien is de prijs van een horloge niet echt een graadmeter, waarmee ik niets negatiefs wil zeggen over Omega.
Niet iedereen houdt van Seiko, maar de meeste vaste bezoekers van dit forum wel. De SKX007/SKX009 is een absolute topper. Ook niet verkeerd is de SKX031/SKX033 (maar slechts waterdicht tot 10 atm.). Indrukwekkend en bijzonder zijn de Monsters SKX779/SKX781. En ook de Atlas-serie met kompasring mag er zijn, hoewel sommige liefhebbers bezwaar hebben tegen de extra knop linksboven om de kompasring te draaien, SKZ207/SKZ209/SKZ211. En dan zijn er nog veel en veel meer prachtige duikers van Seiko, waaronder niet te versmaden Kinetics. Mijn optie om de smaak te pakken te krijgen? De SKX007.

Ik sluit me helemaal bij de vorige twee sprekers. Wat die aantrekkingskracht van Seiko precies inhoudt, kan ik je niet uitleggen. Seiko hééft dat gewoon.
Als je het mij vraagt: koop een SKX007 en blijf je verwonderen over dit horloge (dat doe ik zelf ook steeds als ik die van mij draag :)). Het hoeft je uiteraard niet in de weg te staan door te sparen voor een mooie Seamaster.

Heren, (dames?),

Bedankt voor jullie snelle reacties tot nu toe. De Seiko SKX007 is namelijk precies het horloge waar ik mijn oog op heb laten vallen. Hebben jullie een betrouwbaar adres waar ik dit horloge kan aanschaffen… ondertussen verder doorspaart voor een Omega Seamaster

Ik ben sinds kort met het Seikovirus besmet en wat mij aantrekt aan dit merk is de originele modellen,zeer goede kwaliteit,diversiteit qua modellen,prijs en kwaliteitverhouding…Seiko is natuurlijk ook gewoon een goed aangeschreven merk dat onder horlogevrienden een vaste waarde vertegenwoordigd.
Seiko voldoet ook aan mijn verwachting en stelt niet teleur.

vreugd2 is een forumlid die ook desbetreffende duiker (en vele andere Seiko’s, Poljots, Oriënts) verkoopt, oa op MP. En in de andere hoek hebben we Rob van Monsterwatches.nl. Befaamd en berucht Seikofiel en op eenzame hoogte qua service en betrouwbaarheid. En mocht je zeker weten dat je een gewone 007 wilt, Rob mag graag modificeren! Succes.

Hallo Bram,

Allereerst van harte welkom.

Ik zou gaan voor de SKX779, het zwarte Monster of de SKX781, het oranje Monster.
Zelf heb ik ze beide :smiley: De oranje is helemaal origineel, de zwarte heb een paar kleine veranderingen aan laten doen. (saffierglas, secondewijzer en andere datum)

Over een tijdje komt er bij mij vast ook nog wel een SKX007:)

De prijs/kwaliteit verhouding van de Seiko’s vind ik gewoon erg goed.

Je kan natuurlijk altijd doorsparen voor een mooie Omega.

Met vriendelijke groet,

Herman

Hoi,
Ze gaan nooit kapot, en doen qua kwaliteit niet onder voor merken waarvoor 20 keer meer betaald wordt.
Seiko is een van de standaarden in “beste prijs/kwaliteit verhouding” verkrijgbaar.
:slight_smile:

Dank voor de mooie woorden X(

Als ik het zou mogen zeggen: een BFK in pepsi… een Monster (zwart, oranje, gemodificeerd).

Een skx007 lijkt erg op “andere” duikers. Ook al is ie qua prijs kwaliteit onovertrefbaar.

Denk dat de aantrekkingskracht vooral zit in de enorm goede prijs/kwaliteitsverhouding en de enorme diversiteit.
seiko heeft voor ieder wat wils, van een horloge van 50 euro tot 1 van ruim een ton.
Verder is het zo dat je al een erg mooie seiko hebt uit bijv de Velatura of Premier serie voor 300-1000 euro en dan heb ik het over de juweliersprijs. Op internet zijn ze vaak nog goedkoper te vinden. Daarnaast worden Seiko horloges algemeen erkend door mensen, ook niet horlogeliefhebbers.
Verder presenteert seiko zich ook goed als een duur merk vind ik als je naar de commercials kijkt terwijl het vergeleken met merken als Tag Heuer, Rolex, Omega enzovoort helemaal niet duur is.
Ikzelf heb nog nooit een seiko gehad. Toevallig heb ik er vanavond 1 aangeschaft. Wie weet ben ik dus binnenkort ook wel met het virus besmet

Sterk, betrouwbaar en een goede prijs:

Mooi te combineren op verschillende banden:

Goed afgewerkt (zeker als je weet dat ik nieuw 132,- moest betalen):

Maar vooral rete cool:

En? Snap je de passie of moeten we nog even door? :wink: :~

Groet, Roel

Seiko duikers zijn :)-D:)-D:)-D

Momenteel zou ik zelfs liever een MarineMaster 300m om de pols knopen dan een Omega Seamaster…

Kijk eens op www.monsterwatches.nl dan kom je nog veel meer leuke duikers tegen.

Ik vind de monsters eigenlijk gaver dan de SKX-en.

Maar om heel eerlijk te zijn moet je gewoon meerdere modellen en kleuren hebben (:D(:D(:smiley:

(de BFK met Pepsi waarover Robbie409 sprak bevindt zich momenteel om mijn pols. Is ook een gaaf ding hoor…)

ik doe mee:


Lume:

Zo’n “stapeltje” is toch veel leuker dan 1 erg duur horloge?

De zwarte monster met oranje wijzerplaat is gaaf.

Eigenlijk zijn ze allemaal super.

Als die rottige dollar nou nog even verder zakt wordt de Sumo tenminste wat interessanter. Anders moet ik verdorie wachten op de 13e maand…

En die duurt nog te lang…

Wat zijn de Seiko mensen in Nederland onbegrijpelijk bezig dat ze de leukste horloges uit de Seiko collectie NIET voeren.

Jammer (voor hun, goed voor robbie409)

Zo ben ik ook al een tijdje aan het kijken voor een Seiko duiker, maar ik denk dat het misschien toch wel weer een citizen wordt :smiley:

Ik vergelijk ze regelmatig, maar kom toch steeds weer daarop uit.

Nu wordt het alleen tijd dat ik een keer naar de rikketik kan, of een keer bij een van de heren op bezoek, ik wil nl. graag de horloges een keer irl. zien en voelen.

Eigenlijk moet ik een mod laten maken, een combi van die wannahaves

Voor een goedkope Sumo moet de Jen omlaag.

Er ligt er trouwens 1 tussen die duurder is dan een Omega Seamaster…

Uit principe draag ik geen geel :smiley:

Het is inderdaad niet alleen maar value-for-money. Seiko duikers zijn gewoon van zichzelf -onafhankelijk van prijs- ook erg mooi…

Beste,

Reeds lange tijd volg ik dit forum (1.5 jaar), lees haast alle posts en topics, en dankzij jullie ben ik reeds heel wat wijzer geworden ivm horlogerie…

Ik begreep in het begin ook niet altijd waarom er hier altijd topics ivm ‘seiko’ opdoken. Geloof me, hoe meer topics ik nu zie verschijnen ivm seiko, hoe liever! Ik ben me sinds april serieus gaan verdiepen in de seiko-wereld. Dankzij verschillende fora ( oa horlogeforum, watchuseek, blogs ivm seiko) denk ik dat ik nu zowat “alles” (alhoewel) weet ivm de seiko SKX007.

Wat mij zo aanspreekt in die SKX007 kan ik niet perfect verwoorden, maar ik denk dat alle liefhebbers erover eens zijn dat dit zowat het perfecte gebruikershorloge is… het avontuur druipt ervan. De kwaliteit, betrouwbaarheid en looks verklaren ontegensprekelijk het succes van dit horloge.

Het lijkt me ook juist leuk, dat dit horloge niet in de handel verkrijgbaar is. Ik ben woonachtig in België en ook hier zijn ze niet verkrijgbaar. Gisteren probeerde ik even in Frankrijk (Rijsel) en ook daar kreeg ik geen SKX007 te zien. Eigenlijk moet je het horloge eerst ontdekken, dan lees je er alles over, en zoek je een manier om de SKX te bemachtigen… persoonlijk vind ik dit een veel leukere manier om over te gaan tot aanschaf van een horloge… die omega’s kosten je dan wel veel meer, ze liggen immers binnen handbereik bij de juwelier, en soms weten de welstellende dragers ervan niet eens wat ze aan de pols hebben… ooit wil ik ook overgaan tot aankoop van een omega, maar met het leren kennen van de seiko’s lijkt mijn honger wel voor een heeel lange poos uitgesteld, daarentegen is de honger naar een SKX007 nog nooit zo groot geweest :)…

Na het verdedigen ( hopelijk met resultaat) van mijn Thesis/masterproef ga ik dan ook resoluut over tot aankoop van een SKX, dat staat vast. Ik heb een vriend die binnenkort vertrekt naar Maleisië, ik vroeg me af of het verstandig was om hem de opdracht te geven een SKX007 mee te brengen.

Misschien weet Rob hier meer raad mee…

Zijn de uurwerken daar zomaar te koop bij de juwelier? Indien er op straat verkocht word… is er veel fake? Schat je dat de prijs van de SKX007 veel lager zal liggen dan aankoop via internet ( ik reken ongeveer 130 euro op rubber)… Kan iemand mij hier meer info over geven, eventueel adressen waar jullie ooit op vakantie zijn overgegaan tot aankoop… ik zou het wel leuk vinden mocht men vriend hem persoonlijk gaan halen. Anders bestel ik hem bij Rob…

dus speedybram, je bent niet alleen, ik denk dat zowat iedereen hier verliefd is op z’n SKX007, dit kan niet mislukken :slight_smile:

(het zou overigens mijn eerste automatisch horloge zijn, ik draag nu reeds een goed jaar mijn tissot PRC 2OO op bruin leer met witte plaat, coenraad vertelde me dat hij enorm genoot van het horloge, en het is nog steed zo!)

Met vriendelijk groet,

Ik ben in het gelukkige bezit van een Omega Seamaster. Het verhaal van het merk, de reputatie in de tijdmeting bij grote sportevenementen, het maanverleden etc spraken en spreken mij aan. Bovendien is het een horloge die zichzelf identificeert, herkenbaar dus. Veel van mijn argumenten gelden ook voor Seiko en ik overweeg ooit eens te kijken bij Rob van monsterwatches voor een uitzonderlijk (groot) model. Ik zou zeggen spaar voor de Omega en koop van de rente de Seiko.