Het is irritanter om een achterlopend horloge te hebben dan een dat ietwat voor loopt.
Een 7750 afregelen is eenvoudig. Als je een grote beat error ziet, of fikse verschillen tussen posities, dan is het natuurlijk wel een ander verhaal.
Het is irritanter om een achterlopend horloge te hebben dan een dat ietwat voor loopt.
Een 7750 afregelen is eenvoudig. Als je een grote beat error ziet, of fikse verschillen tussen posities, dan is het natuurlijk wel een ander verhaal.
Een klikbodem? Geen probleem, zo gedaan.
Schroefbodem? Veel kun je met een rubberbal al open krijgen. Anders kun je nog een tool gebruiken, maar altijd heel rustig en voorzichtig, zodat je geen krassen maakt. Lukt het niet kalm en met beleid? Lekker naar iemand met het professionele gereedschap.
Kijk daar ga ik al.
Even gebeld met IWC - afwijking van - 5 sec is inderdaad, zoals hierboven al door verschillenden van jullie, wat aan de hoge kant (mag niet meer dan 4 seconden zijn). Ik ga m binnenkort even brengen om het uurwerk bij te laten stellen. Zal wel 8 tot 12 weken in beslag nemen…Valt (uiteraard) wel binnen de garantie.
Heb ze net gebeld- zie mijn vorige post. Overigens uiterste goede service altijd bij IWC Amsterdam. Heb ook de store in Lissabon bezocht destijds en daar werd ik ook uiterst vriendelijk geholpen. Uiteraard is zoiets een dure aankoop dus mag je goede service verwachten maar ik vind het toch altijd erg fijn als de service dan ook feitelijk zo is. Bij menig autohandelaar (een nog veel duurdere aankoop) is dat helaas anders… Om over service bij de gemiddelde bank maar helemaal niet te spreken…
Ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen. Je bent hem dan wel even kwijt maar hij blijft in de garantie.
Waarom is dat eigenlijk zo? Het is toch makkelijker om 'm eens in de 15 dagen een halve minuut naar voren te draaien dan eens in de 6 dagen een halve minuut naar achter? Sowieso ‘mag’ naar achteren draaien toch niet? (Behalve als je 'm eerst bijv. 4 min naar achter draait en dan weer 3 naar voren als je 'm 1 minuut naar achter wil zetten).
Het verhaal daarachter is volgens de Omega deskundige die mij les heeft gegeven dat je best te vroeg op je afspraak mag komen maar niet te laat.
Dat heb ik nog nooit gehoord. Wel is dit uurwerk gevoelig voor de datum (snel-)verzet te gebruiken tussen 21u en 3u ivm de constructie vh verzet systeem. De Sellita SW500 variant heeft dit opgelost door het systeem aan te passen.
Hacken is wat mij betreft makkelijker dan dat ik de wijzers naar voren moet verplaatsen en opnieuw moet uitlijnen.
Nou en? Als het ding over een jaar of 2 een echte beurt moet hebben heb je toch weer garantie…
Zou mij geen maanden wachten waard zijn.
kleine update- Omdat ik uiteindelijk geen zin had om mijn horloge lang kwijt te zijn heb ik uiteindelijk het uurwerk bij horlogemaker Jungen in Amsterdam laten reguleren. Het aantal goede reviews gaf vertrouwen en ook op dit forum zag ik enkel positieve input.
Kort gezegd- voor een luttele € 30 loopt mijn horloge nu (weer) als een zonnetje! De beste man heeft, terwijl ik even een kop koffie ging drinken, het uurwerk meteen gereguleerd.
Zeer warm aanbevolen deze horlogemaker!