Aanvullen "bescheiden collectie" (tips gevraagd)

Vandaag mijn Oris Carlos Coste verkocht en zit natuurlijk te denken aan een ander horloge…
ik zie veel moois voorbij komen maar ik dacht misschien hebben jullie nog tips waar ik even niet aan heb gedacht. Zoals te zien geniet een chrono mijn voorkeur :slight_smile: waar heb ik al naar gekeken:

Omega moonwatch (vind ik iets te klein)
Omega moonwatch automaat. (Is een optie als hij binnen budget is te vinden)
Iwc aquatimer chrono

Waar moet het aan voldoen:

Tweedehands en liefst beetje waardevast (kans is groot dat ik hem steeds probeer te upgraden)
Minimaal 44mm
Stalen band
Chronograaf
Budget 3000-4000 euro
Datum niet tussen de 4 en 5 (ik weet het, afwijking van mezelf)

Ik ben benieuwd naar opties… uiteindelijk ooit een rolex sea-dweller maar dat zit er nog niet in…

Wat heb ik…

4 likes

Omega Aqua Terra Chronograph? Geen idee of die onder de 5000,-- te vinden is maar wel erg mooi.

Wellicht deze Breitling heritage 46mm?

1 like

Is zeker een goede optie!!

Nu al een prachtige collectie

Wat dacht je van een zenith el primero?

Edit… oeps… datum tussen 4 en 5… excuus

5 likes

De El Primero 42mm heeft wel de datum op de goede plek, en draagt echt een stuk groter dan de 42mm doet vermoeden. Eerder vergelijkbaar met een normaal 44mm horloge.

Tweedehands voor niet al te veel boven je budget wel te vinden.

Edit: ook op stalen band (en andere wijzerplaten) te krijgen. Heb je dit idee, maar dan met datum op betere positie en grotere diameter.

3 likes

Prachtig!! :heart_eyes:

Geniet erg van die van mij, in ieder geval! :+1:

1 like

Zal hem zeker meenemen in het proces…

Of doorsparen voor een sea dweller

Durf eens buiten dat 44mm dogma te denken
en er gaat een wereld voor je open.

Dat. En een dweller is ook maar 40 mm.

“Bescheiden” collectie :smiley:
Die Zenith is wel prachtig !!!

Hij zal een Deep Sea bedoelen, denk ik. :wink:

1 like

Inderdaad de deep-sea, ik merk dat ik 42mm gewoon te klein vind. De Navitimer en Moonwatch hebben daarom ook plaatsgemaakt. De Carlos Coste en Breitling Super Avenger zijn verkocht en hadden de diameter 48mm. Vandaar dat ik iets zoek in de 44/45mm.

Doorsparen voor een Omega Dark Side of the Moon, dat zou ik doen. Voor dat formaat dan tenminste.

Hoe groot is je polsomtrek ongeveer?

Grand Seiko Diver Springdrive 44mm

Binnenkort bij Pange

1 like