Aanvulling op de verzameling. Squale of Tag

Gelukkig heb ik Ba’al, Marduk, El Shaddai of Jehovah niet voor des keizer’s baard bij naam genoemd, maar het schurkte er wellicht oncomfortabel dicht tegen aan. Mijn excuses, ik zal mijn taal pogen te kuisen. :wink:

1 like

Ik ook. Kwa merk spreekt Tag me meer aan dan Squale.
En wat Drebin al zei, er zijn diverse varianten, waardoor er vast wel n model in de smaak valt.
Nadeeltje vind ik persoonlijk dan weer dat t geen iconisch model is. Ik bedoel bij n submariner of planet Ocean hebben de meesten ongeveer eenzelfde design voor ogen. Bij de Aquaracer of de Aquatimer van IWC is dat niet/minder.
Hmmm… toeval dat ze beide met aqua beginnen :thinking: :see_no_evil:

1 like

Ja, de varianten op ‘Sea’ waren al op, toen TH en IWC een naam moesten kiezen voor hun duikers. Seadweller, Seamaster, Seastar….:grinning:

Design van de Aquaracer is direct terug te voeren naar de 2000-serie.

Dan zijn die niet vaak genoeg om de pols v n geheime agent geweest, of om n onderzeeboot de marianentrog in geweest om bij mij te blijven hangen :sweat_smile::see_no_evil:

1 like

doorsparen voor een Tudor Heritage Black bay blue!

Haha ja dat lijkt me een goed idee en dan ook de zwarte😃 heb ik ze alledrie

Dat heb ik even gemist😂

Bah. Ik zeg alleen dit: snowflake wijzers, slab sided case. De TAG is mooier.

Dat ie niet “iconisch” is is ook nog een voordeel aan de TAG. Je wordt er teminste niet mee dood gegooid.

:grin: Ik heb dit al eerder gezegd, ik had ooit een grote bakkes over TAG maar recentelijk doen ze meer goed dan fout.

Ik moet bekennen dat de acquaracer er erg tof uit ziet. Je maakt een goed punt.

1 like

Hij ziet er zeker bruut uit. Een echt werkpaard. De tudor vind ik dan wel weer een nettere uitstraling hebben, vandaar dat ik die toch noemde. (Persoonlijke voorkeur)

1 like

Het is een Servicebeurt voor de Seamaster en Tag Monaco geworden en de “nieuwe” wordt even 2/3 maandjes uitgesteld. Maar kom er zeker op terug. Dankjulliewel voor de tips en reacties.

Ja, moet ook gebeuren, af en toe. En graag gedaan! We gaan het zien!:grinning:

Uiteindelijk geen Squale noch een Tag geworden :rofl:. Maar wel superblij mee.

4 likes

Goede keuze dacht ik zo. :+1: Heb zelf de ref. 2598. Die van jou is de 2599 als ik mij niet vergis. Zit een betrouwbaar valjoux 7750 uurwerk in (al dan niet gemodificeerd door Omega) dus een service beurt hoeft geen vermogen te kosten.

Was ook al helemaal gek van mijn zwarte.
Kreeg de kans deze er bij te kopen en dacht… tja dat moesten we maar eens doen.
Tagg komt echt nog wel een keer.

Was mij aangenaam. Maar na de volgende aanwinst (Fortis B42) even geen Tag/Squale. Hier mag een slotje op👍
Dankjulliewel.

Aquaracer. Heb niks met Squale. Nooit echt begrepen.