Aanwinst: een Seiko 7025-8120-P datejust uit 1978

Gemankeerd door mn gebroken (en geopereerde, titanium!) sleutelbeen kan ik helaas nog steeds niet sleutelen/hobbyen. Maar de zon scheen vandaag zo mooi (tussen de bewolkte dagen) dat ik tegen beter weten in de camera maar weer eens ter (ene) hand heb genomen. JJ Cale op de achtergrond.

Alweer enige tijd geleden kocht ik deze Seiko 7025-8120-P datejust uit 1978. Via Ron P (nogmaals bedankt, Ronald) bemachtigde ik een mooi nieuw glaasje uit Duitsland.
De kast kreeg een milde beurt, het uurwerk was okay. Uitgerust met deze zwarte band kan het horloge uitstekend battelen met de andere 70’s vintages…

Persoonlijk vind ik de helder zilveren plaat met zn eenvoudige markers prachtig. Tesamen met z’n formaat (best een forse Seiko) komt hij prachtig tot z’n recht. Deze Seiko blijft nog lang in mn collectie.

Affijn, hier de foto’s;

Bedankt voor het kijken en alvast een goed weekend!

Erg leuk, nette staat! Veel sterkte gewenst met het herstel van je sleutelbeen.

Van harte met deze mooie klok(tu) De kast doet me denken aan de KS uit die tijd. Weet je wat voor uurwerk erin zit?

Dit horloge draagt een 7025 uurwerk. Ik ken de KS (althans het model dat je noemt) nog niet. Foto’s ! :slight_smile:

Heel mooi exemplaar! Ik heb ook een vintage Seiko met deze kleurschakering, erg fraai.

Beterschap!

Mijn beste,

Wat een pracht van een Seiko is dit geworden!!
Een collectionneur waardig. Mijn complimenten.

En voorts:

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik zie dat het antwoord is gekomen van onze Wout in een ander topic. Hij heeft er inderdaad veel van weg, al geloof ik dat deze (mijn) Seiko iets groter van formaat is.

Tissot62, bedankt voor je warme woorden, zoals altijd! (tu)

Prachtige aanwinst Ernst!
Geniet er van en beterschap!

wow, prachtig heldere wijzerplaat!

Mooi exemplaar!

Heel mooi tijdloos klassiek Seiko design :slight_smile: