Aanwinst: Eindelijk! Stowa Seatime

Na lang zoeken voor een goede deal kwam gisteren, een dag na mijn verjaardig, de lang gezochte Seatime binnen! Timing!

Kwam met de stalen en de blauwe bezel. Verder zaten er naast de stalen band een zwarte + blauwe rubber band bij, en nog een blauwe wijzerplaat.

Tot nu toe bevalt ie heerlijk, als een tank gebouwd dit horloge! Hij is 42mm maar voelt ietsjes groter op de pols. Hoewel er op de stalen band niets is aan te merken, wil ik hem toch graag op rubber zien. Ik vind de scherpe lijnen bij de lugs dan net wat mooier uitkomen.
En daar zit het enige minpuntje voor nu: Enkele schroeven zijn bijna niet los te krijgen. Bang om iets kapot te draaien ben ik vandaag langs vijf juweliers geweest die ook allen faalden! Iemand idee? Misschien toch maar een horlogemaker zoeken. Voorlopig even op staal dus, maar dat drukt de pret zeker niet!

Wat telefoon-foto’s:

Ik draag de Seatime nu zo:


Kwam zo binnen:

Hier nog mijn zeer bescheiden (maar wel gevarieerde :D) collectie:

Gr, Huub

Héél erg mooi. Die scherpe kast is helemaal top. Misschien is een Isofrane wat?

1 like

Mooie klok, veel draagplezier!

Ja, da’s een bijzondere klok. Gefeliciteerd!
Mooie collectie, ook. Vroeg me af, de tweede van rechts, onderste rij (die vintage) wat is dat? Kan het net niet goed zien…

Echt heel mooi, in mijn ogen een van de mooiste en best afgewerkte duikhorloges. Hij komt ooit nog wel een keer in mijn collectie, jammer dat er altijd zo’n wachttijd is bij Stowa.

Het verwarmen van de band wil nog wel eens helpen bij vastzittende schroeven, misschien even in een bak met heet water? Succes ermee!

Eric

Heel mooi. Het is net of de wijzerplaat met de blauwe bezel ook iets blauwer lijkt. En met de blauwe bezel is het een zeer mooie klok.

Veel plezier er mee.

Groet
Herman

Strakke klok. Gefeliciteerd ermee:)-D. Leuke collectie trouwens en zo te zien ben jij ook een nato liefhebber!

Gr Wouter

TagEd Schreef:

Ja, da’s een bijzondere klok. Gefeliciteerd!
Mooie collectie, ook. Vroeg me af, de tweede van
rechts, onderste rij (die vintage) wat is dat? Kan
het net niet goed zien…

Ook een stowa:)

Allereerst nog gefeliciteerd.
Ik weet niet welke bezel ik mooier zou vinden, ze hebben beide wel wat.
Helemaal geslaagd en mooi opgeborgen :~

Grt. René

Heel erg mooi. Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Proficiat!

Ik vind em met de stalen bezel stoerder en beter passen bij de kast/lug vorm.

Prachtig, deze Stowa! Veel draagplezier gewenst.

Probeer eens een beetje in te spuiten met IMAL(speciaal product om vastzittende schroeven los te maken) Tijdje laten intrekken. IMAL staat voor: ik maak alles los.
Verkrijgbaar bij de doe het zelf zaken. Klinkt misschien gek maar er een beetje coca cola op laten druppelen kan ook helpen(ook even laten intrekken.
succes.

Heel erg mooi. Die band en die blauwe bezel zijn top!

Mijn beste,

Lang gewacht
stil gezwegen
nooit gedacht
en toch gekregen.

Proficiat Huub, met deze verwachtingsvolle Stowa Seatime!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

1 like

Snooker Schreef:

Heel erg mooi. Gefeliciteerd en veel plezier
ermee!

+1(tu)

Groeten,
René :)-D

Bedankt iedereen! Ook voor de tips ivm kastschroefjes. Twee schroefjes zijn geen probleem, komen prima los. Maar rechtsboven en linksonder zijn dramatisch! Ik heb warm water geprobeerd en rechtsboven draait nu wel, maar komt gewoon niet ‘omhoog’ om het zo te zeggen.

Ben serieus bang om de inkeping op de schroefjes kapot te maken, het is nu al lastig grip krijgen (Als dat gebeurt wat doet een horlogemaker dan? Boren??).

Aangezien de juweliers hier zich er ook niet aan wagen ga ik komende week maar eens langs bij Chronotech watchrepair, dat zit in mijn omgeving.

Gr, Huub

@Taged

Is inderdaad ook een Stowa, op de rikketik gekocht toen ik al wachtte op de Seatime!
Hier een plaatje: klik

gr, Huub