Aanwinst en vraagje

Kon hem niet weerstaan, deze rubberen aanwinst. Wel meteen een vraagje… iemand een idee hoe ik de band korter maak?


Laat eens een foto van de sluiting zien, meestal aan de sluitingzijde in te korten.
Groeten,
Miguel

Hoi weet niet of deze foto duidelijk is. Het probleem is dat ik aan de ene kant maar twee kleine gaatjes kan schuiven en aan de andere kant niet want waar laat ik dan het stuk rubber? Hoop dat het een stomme vraag is, bvd.

Ik denk dat er een stukje van het rubber moet afsnijden maar zeker weten doe ik dat niet.
Dit is wel het geval geweest bij mijn horloge.

Afknippen

Die is wel gaaf! Ik zag trouwens eerst alleen de foto van de (auto) band en moest erg grinniken :smiley:

Mooi klokje,

Die band moet je afknippen of afsnijden. Fijnafstellin zover mogelijk naar binnen zetten, dus band zo lang mogelijk, band passen en dan stukje wegsnijden en weer passen, herhalen totdat band op maat is…

Teveel wegsnijden is pech…effe nieuw bandje bestellen.
Een vriend van me (ja, zelfs ik heb ze) heeft onlangs de chrono versie gekocht met dezelfde band.

Ok, ingrijpend maar ik was er al bang voor. Had gehoopt dat de sluiting met een pushpin in de band zat zodat je hem daar kon losmaken en op een andere plaats kan vastmaken. Die pinnetjes kun je er nl. zo uitduwen. Het is blijkbaar niet anders, bedankt voor de tips!

leuke klok , met zeer mooie doos (tu) veel plezier ermee

Kwam zo onbedoeld nog op een leuke openingszin: Hallo ik heb een groot stuk rubber over, suggesties? Anwoord zou kunnen zijn, afknippen! Laat maar…

Let wel erg op.

Een aantal jaren gelden kocht ik in Andorra een Seiko Kinetic ( hier fl .1100 en daar f 550 , dat was feest).
Ook dit bandje moest worden afgeneden. Nadat ik op de camping waar wij verbleven de nodige baantjes
had getrokken in de pool ben ik aan de slag gegaan met knippen en passen en passen en knippen totdat
het bandje absoluut perfect zat.

Na enige tijd werd mijn hand wat blauwer en blauwer. Schijnbaar worden je polsen dunner in koud water
om vervolgens later weer in de oude staat terug te keren. Je raad het al het bandje werd echt veel te
klein en voor toen nog fl 285 kon ik een nieuwe band aanschaffen &^%$#$%@

aardig lesje inderdaad!

Nou ik heb even moeten prutsen maar het is gelukt… Ik kreeg van de bijzonder aardige verkoper ook nog een uitvoerige “handleiding” met foto, een aan te bevelen verkoper overigens, nik-of-time-net http://stores.ebay.nl/Nik-of-Time-International in Australie, die vooral veel Oris verkoopt.

ziet er prima uit (tu)