Aanwinst. Invicta 4338 Russian Diver

afgelopen week een nieuwe aanwinst binnengekomen, geruild met forumlid zoltar.
tegen mijn riseman die meer in de kist als aan de pols zat.
ik wist dat dit een groot en zwaar horloge zou zijn, maar bij openmaken van de doos oeps, hij is wel erg groot;) maar gelukkig heb ik nogal een flinke polsomvang en past het geheel prima om de pols, ja hij zit zelfs uitstekend. van de enorme kroon dacht ik erg veel last te gaan hebben bij lang dragen, ook dat valt erg mee. de rubberenband/is eigenlijk meer het spul wat seiko voor zn banden gebruikt, maar dan veel dikker is erg stug, en het kost dan ook wat inspanning om de band vast en los te maken. al met al een leuke en erg opvallende klok voor de afwisseling.
nog wat info
de kast is 50mm met de schroefkroon mee 65mm
hij is maar 100m waterdicht maar dat maakt niet uit, ik kom toch niet dieper dan de afwasbak.
in het quartz uurwerk zitten zwitserse onderdelen,( staat op de onderkant van de klok), of dat zo is zal me een worst wezen. en zo ja dan is het mooi meegenomen;)
gewicht zit zo rond de 200gram, maar de keukenweegschaal doet het niet zo zuiver, ik denk zelf dat het iets meer is.
in het donker licht alles wat groen is fel groen op. dus goed afleesbaar in het donker.

de foto’s

Stoer Arie (tu) Ik zou 'm zelf niet hoeven, ik heb er al eens één (Zlatoust) om de pols gehad. Wat een geweld.

ticothijs82 Schreef:

Stoer Arie (tu) Ik zou 'm zelf niet hoeven, ik heb
er al eens één (Zlatoust) om de pols gehad. Wat
een geweld.

ja die zlatoust is nog een stukje groter meen ik, heb die een keer op de rikketik bekeken, maar dat is niet leuk meer, deze gaat echt prima hoor. maar je moet er idd wel de polsen voor hebben, en die heb ik;)

Ik heb er ook een gehad, verkocht vanwege de stugge band en hij is toch wel erg groot.

Maar ik heb nog zoiets alleen geen kwarts.

zijn wel leuke klokken overigens.

Veel DRAAGgenot toegewenst.

Lenno

lenno Schreef:

Ik heb er ook een gehad, verkocht vanwege de
stugge band en hij is toch wel erg groot.

http://i242.photobucket.com/albums/ff249/lennootje
/P1010276.jpg

Maar ik heb nog zoiets alleen geen kwarts.

/P1020247.jpg
/P1020248.jpg

zijn wel leuke klokken overigens.

Veel DRAAGgenot toegewenst.

Lenno

prachtig lenno(tu) de tauchmeister is ook erg mooi, zeker met dat uurwerk.

Tjonge, Arie, wat een monster! Gelukkig kun jij dit soort horloges hebben, ik zou hem om mijn enkel moeten dragen :slight_smile:

Eric

EricPP Schreef:

Tjonge, Arie, wat een monster! Gelukkig kun jij
dit soort horloges hebben, ik zou hem om mijn
enkel moeten dragen :slight_smile:

Eric

+1.

wat een beul, ongelooflijk! ::o:)

wat je noemt “een knoepert van een klok”.Zeker niet onopvallend.:wink:
Veel plezier ermee.
Gr,
L.R.

Veel plezier ermee Arie!! Hij was mij ook te fors, dus vandaar dat ik hem weg heb gedaan. Ik vind 48mm nog net te dragen om de pols, daarna wordt het oncomfortabel.

Proficiat

Gefeliciteerd Arie. Gezien jouw postuur kan je deze knoepert best hebben.

Niet meer mijn ding dit soort klokken. 3 jaar geleden kon ik nog wel warm lopen lopen voor “groteknoppenklokken” zoals Uboat, TW-Steel en dat soort lookalikes.

Dat logo op de 12 lijkt wel een webcam! Ach ja, zal wel als duikershelm bedoelt zijn :wink:

Het ultieme bewijs dat de koude oorlog voorbij is :slight_smile:
Gefeliciteerd! Ik houd van horloges waar je een autoraam mee in kunt meppen :smiley: