Vanochtend dan toch de knoop doorgehakt. Was al een tijdje aan het kijken naar een règulateur. Naast de Einzeiger die ik al bezit (een MeisterSinger 2009 NL Limited), vind ik de techniek met twee volkomen losstaande wijzers voor minutenaanduiding en uuraanduiding van zo’n règulateur ook heel fraai.
Na het bekijken van enkele modellen (Maurice Lacroix, Chronoswiss, e.a.) gekozen voor een model uit de Masterpiece serie van Maurice Lacroix (de absolute topserie van dat merk. Intussen waren er al velen afgevallen (niet mooi, slecht afleesbaar, veel te duur).
Mooi deal kunnen maken voor een horloge dat pas in augustus van dit jaar aangeschaft was, dus nog met ML garantie, maar wel ver onder de nieuwprijs zit.
Hierbij alvast enkele foto’s van de verkoper, zodra de vakantie begint zal ik eens van al mijn horloges een serie foto’s gaan maken.
Dit betreffende model heeft urenaanduiding bij de 12, secondenwijzer bij de 6 en minuten + datumaanduiding vanuit het centrum.
Proficiat met deze doordachte aankoop!!
En al ben ik zelf niet zo’n fan van een règulateur-horloge, deze Maurice Lacroix is daar beslist een uitzondering op.
Met name de wijzerplaat ‘an sich’ heeft een mooie en vooral ook duidelijke symmetrie.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze ‘esthetisch’ zeer geslaagde règulateur!!
Dank voor de reacties, ben er zelf ook heel content mee.
Wat lenno al schreef klopt, datum via een pointer en 24-uur aanduiding kom je niet zo snel tegen op een regulateur, deze complicaties/wijzigingen zijn dan ook door Maurice Lacroix doorgevoerd.
Het blauwe bij de 24h aanduiding geeft nu mooi de nachtelijke uren aan, en een pointerdate zorgt ervoor dat de balans niet verstoord wordt door een datumvenster. Dat zorgt dan voor de moooie balans.
De Masterpiece serie van Maurice Lacroix is m.i. toch wat onderschat, ML is natuurlijk veel meer bekend van de (overigens ook vaak mooie) ‘boutique’ horloges.
pfff, wou dat deze binnen mijn prijsrange viel, vind hem meer dan fraai.
Maar nieuw 3344dollar is mij iets te veel van het goede, mag wel een cijfertje vanaf voor de komma.