Aanwinst met retro-look

Een paar weken terug kwam er in de newsletter van ‘Watchtime’ een horloge voorbij dat meteen mijn aandacht trok. Het was een simpele 3 wijzer klok met een jaren '50 uitstraling in een modern formaat kast. De wijzerplaat trok meteen de aandacht. Het merk kende ik wel. Ik had wel eens een minute-repeater irl gezien en op hun site staan ook mooie chrono’s met vintage-look en Landeron(!) uurwerk.
Het merk NIVREL was in de jaren 50-60 van de vorige eeuw een zustermerk van Marvin, jullie wel bekend. Beide overleefden de quartscrisis niet :frowning:
Intussen is Marvin weer actief en kocht het juweliershuis Kraemer/Hofer uit Saarbrücken 20 jaar geleden de naam NIVREL. Zo werd het een duits merk…

Om het jubileum te vieren brachten ze een nieuw model uit: Coeur de la Sarre (hart van de Saar) refererend aan het Saarland waar NIVREL nu zijn thuisbasis heeft. Het horloge heeft een matte kast van 42mm. De bezel is gepolijst. De gesigneerde kroon is groot en dun, zoals je op vintage horloges ziet.
Cijfers en indexen zijn opgelegd op de sunburst wijzerplaat. Wijzers zijn van het type ‘Losange’ met Luminova c3. Hij heeft een mineraalglaasje. O ja, er zit een ETA 2824-2 uurwerkje in…

Hij is er in 4 kleuren: Sarrebrück-zilver / Sarrelouis-zwart / Sarreguemines-blauw / Sarrebourg-champagne. Genoemd naar plaatsen in de regio.
Ik heb de blauwe, met een grijze band!
Als je ook mooi vindt… van iedere kleur worden er 200 gemaakt :wink:

Plaatjes:


doosje…

met folie…

kroon…

wristshot…

Ik ben weer blij :slight_smile:
Bij een meeting toch maar eens Malus vragen voor ‘echte’ foto’s!
Of kijk even op de site…

Prachtig zeg :~ Van harte met je aanwinst!

Wat is de lug tot lug maat van de kast? (van 12 tot 6 uur)

lance_explorer Schreef:

Prachtig zeg :~ Van harte met je aanwinst!

Wat is de lug tot lug maat van de kast? (van 12
tot 6 uur)

totale lengte 50 mm.
bandbreedte 22mm…

Mooi! Van harte proficiat!

gefeliciteerd … mooi horloge!

Mijn beste,

Proficiat met deze fraaie verworvenheid.
Een horloge met een esthetische voorkomen welke zijn schoonheid tot in de volheid der jaren, steeds met eerbied presenteert.
Geniet er van!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Leuk hoor. Echt een goede retrolook

Mooie rustige verschijning, gefeliciteerd.

Mooi! Gefeliciteerd.

Ik ga echt niet wachten tot die handtekening van jouw een keer geladen is hoor :slight_smile:

Heel mooi!

(tu)

Geniet ervan!

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Da’s een hele mooie, maar vooral stijlvolle klok (tu)

Veel plezier ermee!

Mooi met een degelijke uitstraling!(tu)

In mijn ogen niets retro aan.
Gewoon mooi, strak en simpel.
Voor ongeveer hetzelfde geld maar qua véél mooier dan de tegenhanger van Archimede,
(Sorry Majary)

Han R Schreef:

In mijn ogen niets retro aan.
Gewoon mooi, strak en simpel…

…maar wat jammer van die grote, schonkige, volstrekt uit de toon vallende logo-letters.
Elke keer als je kijkt hoe laat het is moet je je eerst langs dat schreeuwende logo heen vechten.
Gemiste kans.

Mooie aanwinst. Tot de volgende meeting;)

Proficiat!