Dit klokje spookte al een tijdje door mijn hoofd en eergister ben gewoon maar een naar je juwelier gegaan en dacht ik moet hem nu toch meer eens gaan bekijken!
Tja, wat zal ik zeggen… heb een leuk prijsje gekregen en het horloge meteen meegenomen!
Noch een paar details…
Doorsnee 42mm
Hoogte 11mm
ETA 2836 met dag en datumaanduiding
Mooie grijze plaat
Stalenband met vlindersluiting (Leren band met vlindersluiting is besteld)
ik vind oysterbanden meer casual stoer dan sportief. voor mij is sportief de wat meer drukkere banden zoals de link v tag heuer of die die drukke race banden v festina.
maar kan me goed voorstellen dat ie chique staat op leer. zwart leer?
Ja, vind het eigenlijk ook een beetje vreemd dat je Mido zo zelden ziet!
Waarschijnlijn net als Sinn een merk wat alleen de kenners weten te waarderen.
Prijs/Kwaliteit zit echt wel snor… als je bedenkt dat horloge in AUT 660,- kost…
En als je bedenkt wat je daarvoor krijgt
Wat de afwerking betreft, zit het eigenlijk op een hoog niveau… de band zit mooi strak aan de kast, de sluiting doet het ook goed… kortom, ik ben tevreden (tu)
Niet alleen dat de band er mooi uitziet maar het comfort van is enorm, je voelt een horloge van 150 gram (Al Dial) niet of nauwelijks en na bijna 5 jaar dienst nog geen enkele waarneembare speling. Mijn behoefte aan een andere after-market band is dan ook nul.
Mido profiteert qua prijs van het goedkoop uurwerken in kunnen kopen bij ETA; beiden lid Swatch-familie.
Opvallend is ook dat de modellen range van Mido steeds meer uiterst betaalbare chronometers omvat met de klassieke uiterst nauwkeurige (test Uhren-Magazine) :}37 mm Commander chronometer als hoogtepunt, iets wat de Uhren-Magazin test redacteur onderstreept; hij draagt dit wondertje al 25 jaar.
Ook worden dealers in een hoger markt segment gezocht echter de prijzen stijgen nauwelijks (tu)dat in tegenstelling tot Sinn waarbij mij de lust tot aanschaf vergaan is(TD). Daarbij vind ik Mido mooier qua vormgeving maar dat is een private aangelegenheid.
Ra, ra, wat zou mijn favoriete horlogemerk zijn?
In 1962 heb ik een Mido Oceanstar gekocht(in Nieuw Guinea) een prachtig en strak horloge.
Heb er eeuwig spijt van dat hij overboord is gevallen bij werkzaamheden.
Voor mij is Mido een betaalbaar topmerk .
Gefeliciteerd met je keuze voor dit horloge en veel draagplezier.