Aanwinst: Mido Multifort

Hallo luitjes!

Eergisteren meer of minder spontaan gekocht!

Dit klokje spookte al een tijdje door mijn hoofd en eergister ben gewoon maar een naar je juwelier gegaan en dacht ik moet hem nu toch meer eens gaan bekijken!

Tja, wat zal ik zeggen… heb een leuk prijsje gekregen en het horloge meteen meegenomen!

Noch een paar details…

Doorsnee 42mm
Hoogte 11mm
ETA 2836 met dag en datumaanduiding
Mooie grijze plaat
Stalenband met vlindersluiting (Leren band met vlindersluiting is besteld)

Hier een aantal plaatjes:

Mooi horloge hoor. Mooi ingetogen en toch een tikje sportief.

Jep… dat tikje sportief komt door de stalen band…

Met leer ziet hij er zeker deftiger uit :slight_smile:

Mooi hoor, je ziet het merk niet veel. Toch best vreemd gezien prijs kwaliteit.
Deze is volgens mij erg goed.Veel plezier ermee.

LUWE Schreef:

Jep… dat tikje sportief komt door de stalen
band…

Met leer ziet hij er zeker deftiger uit :slight_smile:

proficiat!

ik vind oysterbanden meer casual stoer dan sportief. voor mij is sportief de wat meer drukkere banden zoals de link v tag heuer of die die drukke race banden v festina.

maar kan me goed voorstellen dat ie chique staat op leer. zwart leer?

Mooi! Wat een dial! Heb je 'm in Duitsland gekocht?

Mooi horloge!

Ik greep onlangs op uhrforum net naast deze Mido

Ik was net te laat.

Mijn beste,

Proficiat met deze aparte verschijning!!
Ziet er pico-bello uit. Mooie wijzerplaat.
Veel plezier er mee!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooi, strak functioneel en heel goede afwerking.
Mijn volgende wordt ook weer een Mido maar waar heb je jouw Mido gekocht?

Merci mensen…

Ik heb dit horloge in Oostenrijk gekocht…

Ja, vind het eigenlijk ook een beetje vreemd dat je Mido zo zelden ziet!

Waarschijnlijn net als Sinn een merk wat alleen de kenners weten te waarderen.

Prijs/Kwaliteit zit echt wel snor… als je bedenkt dat horloge in AUT 660,- kost…

En als je bedenkt wat je daarvoor krijgt :slight_smile:

Wat de afwerking betreft, zit het eigenlijk op een hoog niveau… de band zit mooi strak aan de kast, de sluiting doet het ook goed… kortom, ik ben tevreden (tu)

gezien de positie vd de datum aanduiding had il gedacht dat ie n stuk forser zou zijn dan de 42mm.

netjes hoor, zo zijn de indexen mooi in balans gebleven.

Niet alleen dat de band er mooi uitziet maar het comfort van is enorm, je voelt een horloge van 150 gram (Al Dial) niet of nauwelijks en na bijna 5 jaar dienst nog geen enkele waarneembare speling. Mijn behoefte aan een andere after-market band is dan ook nul.
Mido profiteert qua prijs van het goedkoop uurwerken in kunnen kopen bij ETA; beiden lid Swatch-familie.
Opvallend is ook dat de modellen range van Mido steeds meer uiterst betaalbare chronometers omvat met de klassieke uiterst nauwkeurige (test Uhren-Magazine) :}37 mm Commander chronometer als hoogtepunt, iets wat de Uhren-Magazin test redacteur onderstreept; hij draagt dit wondertje al 25 jaar.
Ook worden dealers in een hoger markt segment gezocht echter de prijzen stijgen nauwelijks (tu)dat in tegenstelling tot Sinn waarbij mij de lust tot aanschaf vergaan is(TD). Daarbij vind ik Mido mooier qua vormgeving maar dat is een private aangelegenheid.
Ra, ra, wat zou mijn favoriete horlogemerk zijn?:wink:

Mooie klok! :slight_smile:

Leuk merk met een mooi gevarieerd aanbod. Kende het nog niet.

Proficiat!

Mooie klok met idd een mooie wijzerplaat!(tu)

Geniet ervan.

Groeten.

Noël.

Merci luitjes!

Ja, Mido bevalt me steeds beter :slight_smile:

Ook als je bedenkt dat ze chronometers aanbieden die echt betaalbaar zijn… EN chronographen die ongeveer de helft kosten tegenover Fortis of Sinn…

Ik ben een fan van Fortis en Sinn, maar bij zulke prijsverschillen ga je toch wel eens nadenken… 2 Mido´s of 1 Fortis???

In 1962 heb ik een Mido Oceanstar gekocht(in Nieuw Guinea) een prachtig en strak horloge.
Heb er eeuwig spijt van dat hij overboord is gevallen bij werkzaamheden.
Voor mij is Mido een betaalbaar topmerk .
Gefeliciteerd met je keuze voor dit horloge en veel draagplezier.

Thanks Rien!

Niet gedacht dat een redelijk “goedkoop” horloge toch zo veel plezier en kwalitiet biedt!

Nu bedoel ik niet dat Mido een goedkoop merk is of zo… maar mijn andere horloges kosten toch het dubbele/driedubbele…

En moet toegeven dat ik verrast ben dat je voor een redelijke prijs toch ook heel veel horloges en kwaliteit kunt krijgen!

Tja, je leert nooit uit :slight_smile: :slight_smile: