Ik heb hem inmiddels bijna twee weken geleden overgenomen van een mede-forumlid maar nog niet eerder de tijd gemaakt om te posten.
Hij is hier al een keer voorbij gekomen (ik meen ook als mogelijke inkoopactie)dus voor een aantal van jullie zal het verhaal bekend zijn.
Het is niet ‘zomaar’ een hommage, maar het project van een ambitieuze Australier die graag zijn eigen horlogemerk wil beginnen (www.orangewatchcompany.com). Ik heb zelf inmiddels ook contact met Dan (voor een andere band) en ik kan niet anders zeggen dan dat het een prima kerel is.
Het horloge is nog in prima staat, echt z.g.a.n. en prima value for money: saffier glas, 200M waterdicht, mooie afwerking, solid ends en een een Sea-gull automaat die preciezer loopt dan mijn Steinhart met ETA2824-2 deed.
Het horloge is wel ergens op geinspireerd. Niet op deze overigens, maar op de zeer zeldzame 5517 die (o.a.) aan de Britse strijdkrachten werd geleverd. De sword-hands en doorlopende minuten op de bezel waren een eis van de Britten die je ook op de Omega Seamaster terugvind.
Het horloge kwam (orgineel) inclusief een stoere Pelican case en een (helaas voor mij te grote) versteldbare mesh band van prima kwaliteit.
Al met al ben ik zeer content.
Groeten,
Stefan
P.S. ik zou graag een grijze nato (20mm) voor het horloge bestellen, maar Adriaan heeft ze niet meer op voorraad en Timefactors is met vakantie. Weten jullie nog adressen?
Leuk horloge. Ligt het horloge en de Mesh nu gewoon los in die Pelican case? Ook wel bijzonder dat die Mesh band te groot is, ik heb er (op Omega na) nog geen kunnen vinden die op maat is…
@ Jürgen : Het is jammer dat de band niet past, want hij is wel verstelbaar. Ik denk dat ik nét iets te smalle polsen heb… Of hem voor écht duiken moet gebruiken over een wetsuit Orgineel was het horloge denk ik netjes gepresenteerd in de Pelican case maar het shuimrubber was niet meer aanwezig toen ik het kocht.
Een fraai ogend horloge met een solide behuizing, welke dit Australische project tot een waar genoegen maakt.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit Down Under horloge.
Het horloge is wel ergens op geinspireerd. Niet op
deze overigens, maar op de zeer zeldzame 5517 die
(o.a.) aan de Britse strijdkrachten werd geleverd.
De sword-hands en doorlopende minuten op de bezel
waren een eis van de Britten die je ook op de
Omega Seamaster terugvind.