Aanwinst: Pontiac Simpatico

Zonet bij de post, deze Pontiac Simpatico. Volgens de eigenaar uit 1962, ik betwijfel dat omdat de oudere Pontiac’s een langgerekte P hebben.
Voor het kleine bedrag dat ik er voor betaalde best een leuk horloge en een aanwinst voor mijn verzameling. En het is een Pontiac waar ik toch een enorme zwak voor heb natuurlijk.

De Simpatico was de eenvoudigste uitvoering (1 ster).
Natuurlijk niet nieuw, maar met originele soepel draaiende kroon.
Zal op termijn wellicht nog een servicebeurtje nodig hebben en een nieuw glaasje.

Op de foto lijkt het overigens erger dan aan de pols :slight_smile:

Op de achterzijde staat 84902, is dat naar een bouwjaar te herleiden misschien?

SimpaTICO (tu)

Mijn beste,

Een prachtige verworvenheid van een befaamd horlogemerk.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze Sympathieke Simpatico!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Proficiat (tu)

mvg

Leuke vintage weer, gefeliciteerd! (tu)

Leuke horloges die Pontiacs! heb er ook een paar en stiekem ga je ze dan sparen. Twee is nog twee, maar vanaf drie is het een verzameling. Onder andere de Nageur**,
International***, Memomatic*** en ook net als jij een Simpatico*. Valt me wel op dat de kasten niet veel kunnen hebben. Zijn er paar van mij die redelijk slecht er aan toe zijn. Als wielrenner heb ik overigens nog net iets extras met dit merk en dan weten jullie wel op welk incident ik doel!

edit: wat zie ik daarachter? Twee maal een LEGO-autootje? En wat is die groene? Lijkt wel een model van een Citroen. Een Ami wellicht? DS?

Allebei goed. Ik heb een paar oude LEGO autootjes uit de seventies in de vensterbank staan plus een re-issue Dinky Toy van een DS.
Smoelt altijd leuk erbij op de foto en ja ik ben een liefhebber van de seventies.

Overigens is de kast van deze Simpatico in goede staat. Niet nieuw natuurlijk maar zonder butsen en lelijke krassen.

De andere Pontiacs die ik heb daar zijn de kasten eveneens van in behoorlijke staat.
Wellicht waren dat luxe paarden en de jouwe werkpaarden.

Overigens heb ik van de verkoper begrepen dat zijn vader het horloge omstreeks 1962 heeft gekregen. Dat herinnerde hij zich nog plus dat deze man er zuinig op was. Gezien de staat waarin hij verkeert geloof ik het graag.
En het jaartal zal dan ook wel kloppen.

::o Nou ja, hoe is het mogelijk :sunglasses: dat zo iets bestaat een horloge met jouw naam:S:S:S gewoon :)o:)o:)o bezopen zeg:):):slight_smile:

Echt leuk ding en met zo een geschiedenis, en volgens mij is geen Nederlander van naoorlogs generatie die een of meerdere niet heeft gehad:D

Op zoek naar mijn Seiko’s kwam ik een Pontiac handopwinder tegen, en heb een collega me blij gemaakt:}:}:} zijn jeugd sentiment:P
Groet
iwan

Mooie aanwinst hoor met een tijdloze vormgeving.
Koesteren en op naar de volgende;)

Veel draagplezier!

Mooie woordgrap, Pontiac!

Pontiac wordt erg ondergewaardeerd, waarschijnlijk omdat er zoveel in omloop zijn.
Ik heb er drie en vind de vormgeving bijzonder mooi, vooral de oudjes met pontiac met de grote P.

Dit is mijn mooiste exemplaar:

Vaak zit er ook nog eens een serieus goed uurwerk in!
Het horloge op de foto heeft een wekkeruurwerk AS1475.


Ik heb even snel een groepsfoto met mijn telefoon gemaakt. Sorry voor de kwaliteit, maar laat wel zien hoe verslavend ze zijn :wink:

De meesten mogen nog wel aangepakt worden, maar het pronkstuk op dit moment is de Memomatic. Foto doet geen recht, maar moderne maat kast (groot genoeg), mooie ETA 2783 automaat erin en de wijzerplaat heeft prachtige groene schakeringen.

84 staat voor stalen kast en handopwinding 902 is een volgnummer, maar niet chronologisch.
1962 lijkt me te vroeg voor een simpatico.
Volgens mij werden die pas vanaf midden jaren zeventig gemaakt.
Simpatico (en simpatica voor de dames) waren de modellen voor een sympatieke prijs. Met een werk in eenvoudigere uitvoering, kasten uit een grotere serie enz.
Veel plezier ermee en wees zuinig op de originele kroon.

Zou iemand mij meer informatie kunnen geven over deze Pontiac?

kan hier helaas niets over vinden. ook komt het niet overeen aangezien ik overal lees dat de Simpatico slechts 1 ster heeft.

Heb hem als erfstuk gekregen van mijn opa 20 jaar geleden.

Op de achterkant staat het volgende nummer: 24948