Aanwinst: Sicura

Gisteren deze sicura overgenomen. Voor een bescheiden prijsje, want het klokje liep niet. Ik had het idee deze ooit zelf schoon te maken als ik eenmaal de kennis heb, maar toch maar gelijk even open gemaakt. Na wat ‘geklooi’ met de rotor draait ie nu weer soepel en tikt ie weer. En verbazend precies tot nu toe :slight_smile:

Klopt het dat hier een zgn Baumgartner 1582 werkje in zit? Daar lees ik weinig goeds over. Jaren 70 oid? Ik krijg de datum ook niet verzet, jammer. De kast is verchroomd aan de slijtageplekjes te zien. En hoe moest zoiets eigenlijk waterdicht zijn zonder schroefkroon?

Het maakt me allemaal weinig uit, ben al blij dat ie goed loopt, en heb deze ook voornamelijk gekocht omdat ie er zo leuk uit ziet, althans dat vind ik!

Deze nato is net iets te groot maar de kleuren staan goed toch :slight_smile:

gr, Huub

Ik neem aan dat het een pen-anker is?

Leuke aanwinst!

Veel plezier ermee!

Pen anker? Sorry ik ben nog een echte beginner… Ik lees net dat dat pennetjes in plaats van steentjes heeft in het uurwerk, om het zo wat goedkoop te houden?

Er staat iig wel ‘jewels’ op, zal nog eens een foto posten van et werkje.

Gr, Huub

Gefeliciteerd !
Hij is prachtig, dit soort klokken (duikers) hebben altijd mijn attentie gehad.
Sigura is wat mij betreft echt een ‘cult’ merk net zo als bv Mortima.
En wat betreft de kwaliteit? nou me dunkt, zo wat 40 jaar oud en gebruikt zo te zien en jij krijgt hem zo maar aan de praat… Nou dan denk ik Top kwaliteit natuurlijk ! Gewoon laten servicen en kosmetisch onderhanden laten nemen. Dit soort klokkies wordt niet altijd op waarde geschat, maar volgens mij heb je een hele mooie daar.Thanks voor de plaatjes!!
Peter.

Mooie eenvoudige klok! :~

h_j_r_ Schreef:

Pen anker? Sorry ik ben nog een echte beginner…
Ik lees net dat dat pennetjes in plaats van
steentjes heeft in het uurwerk, om het zo wat
goedkoop te houden?

Er staat iig wel ‘jewels’ op, zal nog eens een
foto posten van et werkje.

Gr, Huub

Precies Huub,

mijn eerste vintage was een Sicura Jump Hour, ook met Baumgartner pen anker. Die van mij heeft nooit mooi gelopen. Nu moet ik wel zeggen dat de 1582 er een stuk meer “volwassen” uitziet dan het kaliber in de mijne, met zijn plaatstalen balans.

Succes ermee, een erg mooi horloge om te zien.

Bedankt allen. Volgens {url=http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Baumgartner_1582]deze info[/url] heeft dit klokje wel een “barrel with jewel bearing”

Tikt nog steeds lekker en met maar een zeer kleine afwijking, dus weinig te klagen, afgezien van de datumfunctie helaas.

Gr, Huub