Aanwinst SKX013 eerste duiker

Sinds een tijdje ben ik weer wat actiever op het horlogeforum en dan gaat het toch kriebelen.
Ik was al wat rond aan het kijken naar verschillende Seiko’s. Toen kwam ik deze SKX013 tegen in het verkoop gedeelte en heb ik meteen (en een beetje impulsief) gereageerd.
De koop was snel geregeld en prima afgehandeld door @DrSpeed :+1:

Mijn eerste echte duiker, de look a likes van Alpha tel ik niet mee.
Hopelijk kan ik hem komende zomer ergens aan het werk zetten, tot die tijd desk-diven ;).

Nu zit ie op een JB nato, even wennen zo’n nato maar vind het wel wat hebben.
Het dubbel gevouwen uiteinde en de dubbele band onder de kast door vind ik minder.

Plaatjes:

Voorlopig draag ik hem zo maar er gaat denk ik een stalen band komen. En/of een Nylon band weer met JB motief maar dan als een normale horlogeband (niet nato dus), iemand ideeën waar ik zoiets kan vinden, zie voorbeeld:

Op staal vind ik hem ook erg mooi:

4 likes

Leuke klok, deze vind ik door de kleinere diameter mooiere proporties hebben dan een SKX007. Lijkt me ook mooi op een cognac kleurige leren band.
Overigens kun je dat rare extra flapje dat onder je horloge door gaat er ook af knippen en het randje even glad smelten met een aansteker. Draagt een stukje comfortabeler en het horloge ligt niet zo hoog op de pols. Of je koopt een Nato met 2 ringen.

Idd, maak je d’r zelf een soort platte zult van. Of je koopt een Zulu met 3 ringen.

Er zijn zoveel 2 piece/pc nato bond. Op deze trefwoorden zoeken en ze schieten op Ebay en Google als paddestoelen uit de grond.

mooi.

Leuke aanwinst! Proficiat!
Ik zou hem ook mooi op staal zetten :slight_smile:

Altijd een leuke eerste duiker, veel plezier er van! Pas op dat je het virus niet te pakken krijgt…

Thx, ik kwam niet op de juiste zoekterm :slight_smile:

1 like

Leuke aanwinst hoor gefeliciteerd .

Kijk hier eens trouwens, redelijk wat keus in 2-piece nato:
http://www.cheapestnatostraps.com/collections/two-piece-nato

3 likes

Mooie aanwinst!

Mijn beste,

Een solide aanwinst waar je veel plezier van zal hebben.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Thanks, heel wat leuke straps daar. O.a. Lemans strap in de Gulfkleuren, erg leuk.

Back OT - mooie Seiko. Persoonlijk vind ik de stalen band zoals op de foto niet geweldig. Ik zou dan eerder voor rubber gaan.

Mooi. Veel draagplezier toegewenst met de nieuwe aanwinst.
De metalen Seiko jubilee is niet de meest hippe band maar wel een plezier om te dragen vind ik.

Heb hem eens aan het Alpha PO bandje gehangen… :ghost:
Het past wel, alleen sluit het niet zo mooi aan bij de (dikke) kast.

Daarna de tip van @Kwalitijd opgevolgd en draag hem nu weer op de JB Nato minus het dubbele bandje onder de kast.
daardoor kun je de sluiting ook verdraaien en zit het dubbel gevouwen einde aan de onderkant van mijn pols :ok_hand:

1 like