Aanwinst: te veel of te weinig?

Vandaag kwam mijn laatste froum-aankoop binnen: Casio G-shock GW-3500BD. Op de foto te zien, schuin achter de -onscherp afgebeelde- Slava, met de oranje wijzers. Ernaast ligt de 3500BB.

Mijn doos met 6 plekken is nu overvol: ik heb 7 Casio’s die voor mij het [tikkend] hart van mijn collectie zijn.
De Slava, mijn Poljot en nog wat grut wat ik voor kleingeld op de mat heb laten vallen, liggen altijd in het doosje waar ik ook mijn bandjes en gereedschap in opberg.

De vraag rijst een beetje: heb te veel horloges, of te weinig opbergplekken…tja…
De 3500BB kan misschien wel weg; daar ga ik rustig over nadenken. Aan de BD zit een metalen band, de BB kunststof. Welke ik het prettigste vind weet ik nog niet. Dat is voorlopig het excuus ze allebei in huis te hebben.

Ik denk dat ik maar een zelfde opbergdoos erbij koop: alle horloges daarin, en dat is de max. Ik vrees alleen dat ik dan opeens merk dat ik aan 12 plekken niet genoeg heb…

hahaha, er zijn volgens mij twee soorten liefhebbers: het soort dat 1 of 2 grails spaart en het soort dat zoveek mogelijk verschillende in de doos wil hebben. Denk dat jij gewoon tot de laatste categorie behoort :smile:

1 like

Twee dezelfde shocks zou ik zelf niet snel houden. Kijken welke kleur/band beter bevalt en de ander zou ik flippen voor wat anders :wink:
De BD vind ik net wat leuker.

gr, HJR

Ik zou zeker de rangeman 9400 bijnemen ! Pb me maar !!! :wink:

Mijn beste,

Als ik jou bevindingen zo lees, dan denk ik dat er nog wel een paar ‘dozijn’ aan horlogerie jou kant op zal komen!!
Kies je eigen weg, kies je eigen spel en geniet van elk moment.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Nice @Buster dan kunnen we elkaar de hand schudden. Ik vind het zelf ook leuk om zoveel mogelijk verschillende te verzamelen. Heb er nu 36 :smile:

Het blijft leuk, er zullen er vast nog een paar bij komen, ik had me een grens gesteld
niet meer dan 50, en toch !!!

2 likes

Tsja dat is voor iedereen verschillend.
Je moet lekker doen wat je zelf wilt.
Voor mijzelf is 5 toch wel de max.

Mijn beste,

Ik merk wel dat er een verschuiving qua interesse plaats vind,
met betrekking tot de horloge collectie die ik nu heb!!
En dat deze zich wellicht in de toekomst meer zal manifesteren.
De voorliefde voor vintages krijgt daarom ook steeds meer ruimte.

Zo zie je maar dat er steeds beweging is in die wonderlijke wereld der horlogerie.

Maar voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Gewoon doen waarr jij je prettig bij voelt.

Inderdaad, alleen jijzelf kan bepalen of het teveel of te weinig is. Toen mijn box vol zat en er nog wat klokkies naast lagen werd het mij te veel en wilde ik terug naar twee “betere” klokkies. Toen ik dat bereikt had kocht ik een watchwinder voor 2 stuks maar dat vond ik al snel te kaal. Nu heb ik 2 watchwinders en de Quartz horloges berg ik op in de originele boxen. Ik blijf heen en weer gaan.