De PR 516 die ik twee weken geleden had gekocht is inmiddels weer verkocht en zijn opvolger is zojuist gearriveerd!
Helemaal in NOS staat, met factuur en extra links. Klok stamt uit 1976 en heeft een Omega 1010 Ebouche als basis. Hacking secondewijzer, quick-set datum en automatisch opwindend.
Drie zaken die me het meest aanspreken
-wijzers gaan onder de uurindices door;
-de oranje secondenwijzer
-de geïntegreerde endlinks.
ik kan me voorstellen dat je deze eerst even niet verkoopt Ziet er stukken beter uit dan die andere (alhoewel die ook mooi is). Mooi uurwerk ook! Apart dat de balansbrug verguld is, is die ooit vervangen?
ik kan me voorstellen dat je deze eerst even niet
verkoopt Ziet er stukken beter uit dan die
andere (alhoewel die ook mooi is). Mooi uurwerk
ook! Apart dat de balansbrug verguld is, is die
ooit vervangen?
Ik zat me er eerst ook over te verbazen, maar het is een Omega basis die is aangevuld door Tissot: Caliber Tissot 2930 (ebauche omega cal.1010). Kan het zijn dat de balans/balansbrug bij de ebauche hoort oid? Hij is verder volledig mint dus ik kan me slecht voorstellen dat ze de brug hebben vervangen.
Zou kunnen hoor, misschien kan je met een loupe iets zien, zien alle schroefjes er nog goed uit e.d. Uiteindelijk zou het mij persoonlijk niet zo veel uitmaken, als het uurwerk maar goed loopt. Het is niet zo dat er een quartz uurwerk inzit of zo
ik kan me voorstellen dat je deze eerst even niet
verkoopt Ziet er stukken beter uit dan die
andere (alhoewel die ook mooi is). Mooi uurwerk
ook! Apart dat de balansbrug verguld is, is die
ooit vervangen?
Even nagegaan bij de horlogier:
“Heb ik meer gezien bij Tissot horloges met caliber Omega 1010, maar de sperplaat van het kroonrad en automaat wisselrad heeft de dezelfde afwijkende kleur.
Maakt u zich maar geen zorgen, het doet niets aan de kwaliteit van het uurwerk af , daar het ook bij meerdere Tissot uurwerken voorkomt.”
Ik moet eerlijk zeggen dat de eerste paar foto’s van de website van de juwelier zijn. De foto ‘om de pols’ heb ik gemaakt met mijn telefoon. De macroshots met mijn telefoon met een macrolensje er op.
Heel mooi! Ik heb hem ook, maar dan day-date zonder hacking en zonder quickset Wel met die prachtige indices en die blauwe wijzerplaat. Echt een topper(tu)