Ik heb me pas kort geleden geregistreerd op het forum, voornamelijk omdat ik steeds meer geinteresseerd raakte in vintage horloges. Verder dacht ik mijn horlogesmaak wel goed te kennen: vintage is het mooist, duikers zijn lelijk, enzovoort. Lekker overzichtelijk. Maar toen kwam er een advertentie voorbij die ik maar bleef bekijken, en nu zit deze om mijn pols:
En wat vind ik het een prachtig horloge! Het zal een paar forumleden trouwens bekend voorkomen.
Hoe is dat anderen vergaan? Zijn er meer mensen die nu horloges dragen waarvan ze nooit gedacht hadden ze nog eens te bezitten?
Een prachtig horloge, met zicht op een fabuleuze wijzerplaat.
Ook die karakteristieke horlogeband, is de schoonheid zelve.
En wat betreft het horloge waarvan ik nooit gedacht had, dat ik hem om de pols zou gespen:
een Titus uit 1972.
Het ging mij in deze voornamelijk om een vintage (nos), waarbij de naam Titus refereert naar mijn tweede naam.
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z
Mooi ding en zeker in combinatie met de band die
er op zit.
Is dat de originele bijbehorende band?
Dank je! Ja, het horloge werd geleverd met deze meshband en een rubberband. Die heb ik er gisteren ook even opgehad, maar die combinatie vind ik persoonlijk minder geslaagd.
Chrono’s. Veel te druk.
Duikers. Veel te lomp.
Donkere wijzerplaten, niet mooi!
Nu bestaat de verzameling uit:
Duikers.
Chrono’s.
Meerdere donkere zwarte of blauwe platen…
I rest my case.
Je smaak moet zich ontwikkelen, en veranderd namate je meer jezelf in de horlogematerie verdiept. Ik ben zelf nu een beetje gestopt met me erin te verdiepen, want je komt hoe langer hoe meer leuks tegen. En dan komt er nooit een eind aan. Inmiddels heb ik weer een chrono gekocht, nu eentje met een Valjoux 7750 hart als basis. Wát een leuk loopwerk is dat ook, en die maakt een leuk geluid als je beweegt.
Ik denk dat 50% van de G-Shock bezitters nooit
hadden gedacht dat ze die nog eens zouden dragen.
niet hier hoor. in de lagere klas op de middelbare droeg ik een casio solar. een klasgenootje kreeg een keer een gshock met flashing illuminator. toen vond ik dat ook al leuk.