Aanwinst (wéér ééntje) Héle ouwe Orient LCD

Deze gekocht, wel een “beetje” een gok.

Het ding bleek dus nog te werken! Alleen een lek lcd display. Maar ik heb nog een morsdood exemplaar, mét mooi lcd schermpje.
ff oud topic opgraven:

De modules zijn niet gelijk, maar zou dat schermpje misschien wél werken?
Links de dode donor, rechts de “nieuwe” met schermpje er al af. Ik denk dat de “nieuwe” eigenlijk ouder is, omdat er aparte chips met typenummers op zitten en de constructie is wat groter en ingewikkelder.

Aan de achterkant is te zien dat de dode donor links “slechts” één printplaat heeft en een ingepakte chip.

Het oudere (?) exemplaar heeft een extra printplaat een héél groot quartz kristal en een aparte chip met typenummer.
Die twee metalen doosjes op het keramieken deel zijn twee aparte schakelaars (!) voor het instellen van het horloge.

O ja, doet ie het?
Ja dus :smile:

(jammer van de krassen op het glas)
Mooie dikke kast, zijkant heeft weinig geleden.

En de originele gesp, mét streepjes.

Ik draag hem nu al een poosje, ik heb goede hoop dat ie het blijft doen. :sweat_smile:

7 likes

Mooi ding! :+1:

Toch leuk, zo’n ‘oudje’ nieuw leven in kunnen blazen. :slight_smile:

Weer een exemplaar gered van de sloop!

Ga ze zo langzamerhand steeds meer waarderen die lcd horloges

Knap werk van je.Ik snap van die dingen geen moer.

Schitterend vakwerk.

Goed gedaan en een leerzame fotorapportage :+1:

Is dat “wijzerplaatje” trouwens los van het glas
of plakten ze dat tegen het glas aan ?

@Carpe_tempus, helaas een gedrukt glaasje, geen los plaatje. (is bij andere horloges weer wél zo)
Ik las net op een ander forum waar ik hem ook heb laten zien dat dit model het éérste lcd horloge van Orient is, kaliber 62000 uit 1974. Dus inderdaad een zeer vroeg model :smile:

Maar eventueel ( tegen hoge kosten ) toch wel te polijsten ?

Vast wel, kan ook wel goedkoop denk ik. Moeilijke punten, kan de achterkant tegen de hogere hitte van het polijsten. Eigenlijk moet het glas uit de kast, gaat de pakking nog een keer mee of moet er een nieuwe in. (moet vaak bij nylon pakkingen) zie er maar eens ééntje te vinden…

Wat dat betreft is het wel interessant om te zien hoe het 3D printen zich gaat ontwikkelen,

nog even en je haalt via het internet een compleet nieuw glaasje of ander onderdeeltje uit je eigen 3D printer.

grt. Gerard