Aanwinst: Zenith HW met doos en garantiebewijs

Aflopen najaar werd bij zoektochten naar iets leuks mijn aandacht getrokken door een advertentie waarin een Zenith werd aangetroffen. De eerste foto was een rechthoekig “iets”, wat bij uitvergroting de doos van het horloge bleek te zijn.
De doos was gemaakt in de vorm van een boek met op de rug de tekst Zenith en Fab. Suisse Mod. Déposé. De tweede foto toonde het garantiebewijs uit de tijd en pas de derde foto een vage blik op het horloge. Een Zenith uit de late 40er jaren met doos en garantiebewijs kom je nou niet iedere dag tegen dus maar een paar maal geboden en na een week o.i.d. kreeg ik een mailtje van de verkoper dat hij mijn eindbod aanvaarde en op welke wijze ik het wilde afhandelen. Gezien de hoogte van het aankoop bedrag vond ik het zinvol om het horloge maar persoonlijk af te halen.
Was wel aan de andere kant van het land, maar goed, ik kon het combineren met een bezoek aan mijn broer die er vlakbij woonde.
De verkoper was jaren geleden uit Armenië gevlucht en woonde al erg lang in Nederland. Dit was het horloge van zijn overleden vader en hij droeg het eigenlijk niet meer. Met de opbrengst wilde hij weer iets doen ter nagedachtenis aan zijn vader. Bij de overdracht ben ik hartelijk ontvangen en we hebben zelfs nog een leuk gesprek gevoerd over Armenië en wat bekende landgenoten van hem zoals Charles Aznavour en Aram Chatsjatoerjan die in Nederland bekend is geworden door de muziek van Onedin Line.

Effin, het horloge heeft een voor Zenith bijzonder vorm qua lugs. Verder is de kast geel verguld, terwijl de wijzers en indexen rood verguld zijn. Zoals al geschreven: bijzonder is dat de originele doos en het garantiebewijs nog aanwezig zijn.
Inmiddels heb ik een gesigneerde Zenith buckle gekocht en de kroon moet ik nog eens laten vervangen. Die is inmiddels wat gladjes geworden en ook het verguldsel is verdwenen. De band heb ik vervangen door een mooie bijpassende Di-Modell hagedis met transpiratiegaatjes aan de binnenzijde.
De verkoper was blij dat het horloge weer in goede handen was;)

De foto’s:

Wat een goede aanwinst, die kom je zeker niet compleet iedere dag tegen!
Leuk verhaal er ook bij (tu)

Geweldige aanwinst weer!! (tu)

Leuk ook dat deze helemaal compleet is met doos en garantiebewijs. Super!!

Mooie Klok.(tu)
Dat de orginele doos er bij zat is een meevaller.
Groeten, Chris.

Mooie aanwinst hoor, weer een lekker complete Zenith! Zenith blijft top!

dubbel… Sorry

Mijn beste,

Een boeiend verhaal van een schitterend horloge welke zijn trotse drager een euforisch gevoel geeft.
En ik ben er van overtuigt dat dit euforisch gevoel, zich steeds meester van jou maakt,
telkens waneer jij het zicht op de pols richt!!

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit vreugdevolle horloge.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Proficiat! Je hebt weer een bijzonder en mooi horloge te pakken!

Prachtige aanwinst! Zo zie je ze niet vaak…

Mooi horloge! Al helemaal geweldig dat zelfs het garantiebewijs en de verpakking er gewoon nog bijzitten! Zeker de moeite waard. Veel plezier ervan. :~

Een prachtig horloge wat bij jou zeker in goede handen is! Heel veel plezier ermee.
(heb je al eens een overzicht geplaatst van jouw collectie?)

groeten van Stef

Mooi horloge met een fijn verhaal gefeliciteerd (tu)

GR harb

Allemaal bedankt voor de leuke reacties! (tu)

Oei, wat een mooie! En nog met doosje en garantiebewijs! Prachtige aanwinst, gefeliciteerd(tu)