Deze week van een forumlid 'n Tissot Couturier quartz overgenomen. Het gaat om modelnummer T035.410.11.051.00 uit de T-Trend Couturier range.
Deze klok sprak me aan vanwege de cleane plaat en de “gelijkenis” met een van mijn favoriete horloges: de Seiko SARB033. Okee, de Tissot is dan wel geen automaat, maar weer wèl een stukje groter dan de Seiko. Helaas nog maar 39 mm, maar door de dunne rand een stuk meer kijk-oppervlak. Datum is ook beter afleesbaar voor mijn oude ogen. Ben er blij mee. Misschien dat de Seiko binnenkort het veld mag ruimen. Nog maar eens een nachtje over slapen
Genoeg tekst, foto’s (waaronder samen met de Seiko):
Mooie aanwinst!.. ik vind de Tissot in
vergelijking met de Seiko Robuuster ogen…
Scheelt maar 2 mm (buitenkant), maar glasoppervlak is groter.
Nu ben ik nog aan het zoeken naar de Couturier automatic, die is 43 mm en dus fors groter dan de 39mm van deze quartz.
Mooie klok. Ik kom de laatste tijd een beetje terug van de chrono’s en vind deze inderdaad mooi ‘sereen’. Ik had niet verwacht dat de gelijkenis met de Seiko zomgroot was.
Vind het een nette dresser en vind Tissot ook een leuk merk waarmee je veel waar voor je geld koopt. Opvallend idd, die gelijkenissen! Maar in de vergelijking wint de SARB het toch voor mij op punten. Het zijn details als postie van de datum en randje eromheen, indexen, print op de wijzerplaat, kastvorm die ik net wat mooier vloeiend vind en natuurlijk het mechanische uurwerk. Dat de Tissot net iets groter is, is dan wel weer een voordeel. Anyway, veel draagplezier!
Mooie Tissot. Mooi merk met een super prijs kwaliteitsverhouding!
Voor de Tissot liefhebbers heb ik deze die weg mag(niet moet);
Leuke details:
Vluchtroutes als lijntjes op de wijzerplaat.
Band sluit geniaal aan op de kast met aan weerskanten van de kast een grote T van Tissot als eerste schakel!
Kristalglazen achterkant met schoepenrad van een turbine.
N, E, S, W richtingen in de bezel.
Apart gevormde kroon/knoppen.
Fijn zittende metalen band met mooie schakels.
(3e wijziging) Het is een automaat.
Splinternieuw(1x gedragen) maar mag weg omdat ik ga sparen voor minder horloges maar in een iets hogere prijsklasse en dan is elke Euro meegenomen. Ik mag helaas nog geen advertenties plaatsen dus hopelijk neemt niemand mij deze tekst kwalijk e anders heb ik pech.
Ik ben eerste eigenaar en heb het pilotenhorloge een paar maanden in bezit.
Adviesprijs iets van 785 Euro en mag weg voor 475 Euro exclusief verzenden.
Misschien een leuke aanvulling omdat het iets totaal anders?
Bij interesse graag een PB.
Een mooie Tissot die je hebt gescoord, ik heb er ook over getwijfeld en vond het raar dat hij zo lang te koop stond.
Hij lijkt inderdaad veel op de Seiko maar de band van de Tissot is onvergelijkbaar veel mooier. Het totaal is veel chiquer naar mijn mening.