Aanwinsten Rikketik 2-10-2022

Aaah, wellicht moet ik dan ook maar een keer gaan. Ik heb niet zo’n pas, dus… :wink::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Hoop overigens wel ooit zo’n pas te mogen gebruiken, voor een heeeeele lange tijd :grin:

1 like

Die grap heeft ondertussen ook een beetje een spruitjeslucht :sunglasses:

14 likes

Tja, in de super is het volgende normaal:
dubbele prijzen t.o.v. vorige week

1 like

Maar 1 Rus meegenomen uit een grabbelbak. Samen met 2 andere niet Russen.

De verkoper gaf de man naast me korting omdat zijn vrouw moest wachten en laat ik net ook mijn mooie schone vrouw meegenomen hebben…. Dus ook wachtende-vrouw-korting kunnen bedingen!

Nu gezellig lunchen. (Volgende keer gaat ze niet gelijk weer mee…)

18 likes

De opbrengst van vandaag. Vintage horloge bandjes, 3 Timex en een leuke Commodoor duiker, een Longines doosje uit 1926. En het Rikketik tijdschrift met de Omega Genève Dynamic op de cover mocht ik gratis meenemen.

Was drukker dan de vorige editie. Leuke horloges gezien en nog wat bekenden gesproken. Prima. Volgende keer weer!

23 likes

Er stond een Day-Date te koop met een tikkende wijzer :rofl:

22 likes

Voor de verandering geen horloge, maar wel een elektromechanische klok gekocht

68 likes

Lachen, daar heb ik ook nog even naar staan kijken!

3 likes

Een leuke budget stand-in totdat ik klaar ben voor een Atmos klok :slightly_smiling_face:
Is afkomstig uit west-duitsland, dus vermoed dat deze klok toch ook al zo’n 40 jaar oud zal zijn

3 likes

Leuke Lorenz Aquastar gekocht :wink:

58 likes

Je moest er vast voor op de wachtlijst.

1 like

Da’s een tof ding! De spoel (vermoed ik) onderaan houdt de slinger in beweging?

Klopt. Er zit een zeer grote batterij in de voet verwerkt. Deze geeft via de spoel magnetische pulsen aan de slinger. Ik ben benieuwd hoe nauwkeurig deze zal werken. Ik vind het leuk dat hij beweegt en duidelijk zicht biedt op het mechanische werk.

Klopt. Er zit wat elektronica in, transistor voor het in en uit schakelen van de spoel. (Condensator en nog wat onderdeeltjes.)
Ik heb een oudere versie die met een mechanische schakelaar werkt en een nieuwere met een printplaat in de voet. Die nieuwere is erg gevoelig voor de plaatsing, moet heel netjes waterpas anders gaat ie heel erg voor lopen.

2 likes

Deze heeft ook een printplaat in de voet. Hij is gelukkig heel goed stabiel in hoogte af te stellen met de pootjes. Goed om te weten dat dit de nauwkeurigheid kan beïnvloeden . Mocht het nodig zijn, kan ik daar ook mee afstellen

1 like

Zo paar indrukken van mij.

24 likes

Een vintage chronograaf stond nog op mijn verlanglijst. Het is een Nerlex geworden. Compleet onbekend merk voor mij. Ik kan er ook weinig over vinden. De kleuren en de schappelijke prijs trokken me over de streep. Nog even een mooi bandje bij zoeken.

42 likes

Twee Vostoks en een Citizen. Een paar bandjes, een loepbril en nog wat dingetjes.
Ik heb een kaasbroodje gegeten. Was best lekker. En de koffie was ook prima.
Ff bijkomen.

32 likes

Ik vond het al met al een leuke ervaring. Je moet wel van vintage houden, zowel in geuren en kleuren. De ongeïnteresseerdheid van sommige verkopers was wel opmerkelijk.

3 likes