Aanwinsten Rikketik 2-10-2022

Dat viel mij ook al op. Net of ze er tegen hun wil zaten.

2 likes

Mooie Vostoks :ok_hand:t2:

3 likes

Heeft zo’n Commodoor nog enige waarde? Of is dit puur voor “de heb”?

Dat kom je heel vaak tegen, ook op braderie of antiekmarkt, nu sta ik daar zelfs soms en probeer altijd een gesprekje aan te knopen of om in ieder geval te laten merken dat ik je gezien heb door goede middag te zeggen :grin:

Maar is vaker heel anders mensen willen er niet staan :rofl:

Zo weer een paar impressies van mij. Vond vooral de oranje Favre-Leuba mooi, was N.O.S. met doos en papieren! Moest €4500,- opbrengen.

Al met al een goed bezochte beurs, ruim aanbod en best leuke kwaliteit horloges, zowel vintage als modern. Tuurlijk ook veel wandklokken, wekkers, dozen vol onderdelen, bandjes en onduidelijke gereedschappen. Ik kwam er om een bandje te scoren, maar kocht ook een leuk klein staand klokje.

Gehalte sjacheraars was best hoog, en er werd stevig geduwd bij de vitrinekasten. In de drukte kon je niet om de muffe oude jassenlucht heen.

De ammoniakgeur welke je knock-out sloeg in de toiletten is sinds de verbouwing van de expo een stuk minder, maar gelukkig werd er door de massa opgewonden kerels nog stevig naast de urinoirs gepist. Toch nog iets van de oude sfeer over!

Tot zover!

20 likes

Geen enkele waarde :sweat_smile:. Ben met name benieuwd naar het uurwerk wat er in zit. En met de juiste band zal het toch een aardig duikertje blijken.

1 like

Misschien gelijk meegeven bij de entree🤔

6 likes

Hahaha, ok. Pure nieuwsgierigheid dus. Nice haha.

1 like

Of misschien toch beter deze meegeven

3 likes

Een incontinentieluier is voor een deel der bezoekers beter…

Ik wilde je liken…tot ik de laatste foto zag…:roll_eyes:

1 like

Het was niet van hem (Retep) toch?

:v:t2:

12 likes

Nou haast geen rus te vinden. Waren denk opgeroepen😉 Wel een verdwaalde poljot, 1 vostok van 795 euro(koper of brons) en een luchje. Heb geen spannende horloge gevonden. Eentje achtergelaten bij HF lid die een stand heeft. Die ging even kijken of hij een kroon kon vinden. Één horlogemaker stopte met zijn vak na 75 jaar en die verkocht zijn hele hebben en houden. Daar dus wat gereedschap en tandarts martelwerktuigen gekocht. Nog een stapel Vijlen van hout van korrel 1000-5000. Handige vergrootglas/loupe bril. En een lederen horlogerol.
Bakkie gedaan met eerder genoemde kornuiten die er waren. Kwam vandaag in totaal iets van 10 hf leden tegen.

8 likes

Heb je een scherpe foto van de Vostok antimagnetic? De wijzers zijn van het nieuwere type (na eind 90-er jaren) en ik heb mijn twijfels over de wijzerplaat, lijkt op een moderne replica. Vergelijk de tekst maar eens met onderstaande.

4 likes

Ha ha Broeder Bill, ik dacht direct aan Dustin Hoffman :sweat_smile:
Tandarts marteltuigen :joy:

afbeelding

5 likes

Dat was ik die de wachtende-vrouw-korting kreeg. :wink:

4 likes

Het waren idd allerlei enge haakjes enz. Maar wel handig om vuil weg te peuteren

1 like

Even The Dentist kijken anders :blush:

Raad eens wat mijn vrouw gekocht heeft :grin:

17 likes