Absoluut - en wederom een boeiend verslag Lex. Zeer benieuwd wat je nog uit de Pierce gaat toveren, mooi exemplaar - net als de Lanco en Larkan
Kunnen we samen doen dan - onder de “HF Grabbelton Revival Group” vlag.

HF Grabbelton Revival Group
Prachtige aanwinsten hoor!!

en dan is ook nog de strafverzwaring onder lid 3 van toepassing!
Ik denk dat de standhouder het daarmee oneens zal zijn. Anders moet er nl. ook ineens belasting worden betaald over zijn zwarte omzet

zwarte
Dat noemt men in die kringen liever “contant”.
Maar je hebt gelijk. Er is gewoon een grote zwartgeld-economie op die beurs. Vreemd dat daar niet eens een FIOD-actie is geweest.
Dat is inderdaad vreemd; er moet daar toch meer te halen zijn dan bij bijstandmoeders die van hun buren een kratje eten cadeau krijgen.
Mooie buit! Echt leuke horloges zitten er tussen. Wat raar dat er rookaanslag (nicotine geeft geen aanslag) onder het glas van dat ene horloge is gekomen. Ik heb 47 jaar stevig gerookt, maar zoiets heb ik nog nooiy gezien.
Ik heb genoten van je lange verhaal!

Vreemd dat daar niet eens een FIOD-actie is geweest.
Wie weet, dat gaat een keer gebeuren, en te recht.

V.l.n.r, bovenste rij:
Een volledig gave 35mm ‘Armida’ met een stalen kast en een puntgaaf, als nieuw, Unitas 6325 caliber aan boord. Het ding behoefde slechts een poetsdoekje en een nieuwe band. Hij loopt een paar minuutjes per dag voor, maar dat regel ik nog wel af. Het merk zegt me niks, dus dat zoeken we later op. Mogelijk Scandinavisch.
Wat grappig! Ik ken Armida alleen als modern merk, een microbrand dat vintage inpired duikers maakt!
https://www.armidawatches.com/collection.php

Nog een foto van de jenny chrono
En
Oef wat lekker!
Fiod??
Leuke vangst hoor.

Een “City”. Nooit van gehoord. Mogelijk ook een Zweeds plakmerkje?
In elk geval Zweeds; ze hebben ook horloges voor het Zweedse leger gemaakt. Googel maar eens op City tre kronor.
Ja mensen denken aan de belasting dienst als andere mensen betalen met fiat, denk dat in deze handel alsook de antiekhandel enz gewoon cash rond gaat en blijft rondgaan, cash betekend niet direct dat mensen het niet opgeven mijn inziens.

… nicotine geeft geen aanslag …
Ik heb 47 jaar stevig gerookt, maar zoiets heb ik nog nooit gezien.
Ik wel! Mijn vader heeft zijn hele leven lang stevig gerookt, bijna altijd sigaretten zonder filter (Benson & Hedges in van die metalen blikjes en later Pall Mall).
Hij hied de sigaret altijd traditioneel tussen wijs-en middelvinger van zijn rechterhand en de laatste twee vingerkootjes en de nagels waren geel/bruin! Bah!
in 1980 betaalde ik elke vrijdag nog mijn personeel in cash uit.
Donderdagmiddag gaf ik de bank aan wat ik aan cash nodig had, uitgerekend per persoon zodat ik exact tot op de cent nauwkeurig de loonzakjes kon vullen.
Vrijdag ochtend naar de bank geld halen en daarna gepast in zakjes doen met een loonstrookje.
In de namiddag werd het dan uitgedeeld, en voor het personeel die nog moest werken of verder weg woonde ging een ander persoon van de zaak de loonzakjes brengen op het werk.
Zo ging dat indertijd, niks verkeerd of zwart, alles werd in het loonprogramma verwerkt.
Dus cash is zeker niet altijd mis.
Maar nu met al dat criminele gedoe, wel gevaarlijk om met veel geld van de bank terug te gaan naar het bedrijf. Ik zou dat nu dan ook niet meer doen.
Dixi

Maar nu met al dat criminele gedoe, wel gevaarlijk om met veel geld van de bank terug te gaan naar het bedrijf. Ik zou dat nu dan ook niet meer doen.
Storten kost tegenwoordig ook vaak geld en veel meer dan het digitaal of via de pin doen.
[quote=“JackW, post:142, topic:418456”]

Een “City” (…) In elk geval l Zweeds; ze hebben ook horloges voor het Zweedse leger gemaakt. Googel maar eens op City tre kronor.
Leuk om te weten! Dank voor deze aanvullende info. Het is best lastig om meer te weten te komen over die Zweedse horlogemerken, maar dit geeft weer een aanknopingspunt.
@PetraO
Nog even over de doorgerookte “City”.
Hier een iets nettere foto van het ding. Ik heb hier nog niks aan gedaan. Gewoon letterlijk “dans son jus” uit de Zweedse grabbelbak. “I sin Juice” dus in het Zweeds. De letterlijke vertaling in het Nederlands is “In zijn sap”. Uhm, dat kun je wel zeggen ja…
… en dit noemen wij dus … ‘patina’
Ziet er toch echt als rookaanslag uit. Ik noemde het nicotine aanslag, daarin heb ik me misschien verkeerd uitgedrukt, maar een ander zeer schadelijk bestanddeel van sigarettenrook is natuurlijk de teer. Die zal de bruine verkleuring dan toch wel veroorzaakt hebben.
Hieronder een ander horloge uit mijn verzameling waarvan volgens mij een vorige eigenaar ook niet in zijn eerste sigaretje of sigaartje gestikt is. Maar er uiteindelijk misschien toch aan overleden…