De laatste tijd nogal gecharmeerd geraakt van Seiko’s Ana-digi’s en Seiko Lcd’s.Deze week onderstaande drie horloge’s binnengekregen.
Seiko H127-500A.Voor het eerst geproduceerd in 1979 en deze dateert van oktober 1979(serienummer 901737).Prachtige zilverkleurige wijzerplaat
Horloge ziet er voor zijn leeftijd nog goed uit,alle functies schijnen te werken,maar op het internet geen manual kunnen vinden(wel een parts cataloque),als iemand mij een tip zou kunnen geven waar deze te vinden is,hou ik mij aan bevolen!!!
2.Seiko A904-5199
Eerste productiejaat was in 1986,deze stamt uit maart 1988(serienummer 839674).ook een zeer fraaie zilverkleurige wijzerplaat en erom heen een amberkleurige omlijsting.Van deze werken alle functies incl. licht en ziet er eveneens nog zeer goed uit.
Seiko A128-5000.
1e productiejaar van dit horloge was in 1977 en deze dateert uit juni 1978(serienummer 865495).Alle functies alsmede het licht werken.
Wil ik jullie niet onthouden hoe deze Ebayer keurig netjes het horloge verpakt heeft.De vorm van het horloge netjes uitgesneden in piepschuim en verpakt in een doosje.
Vind bij deze Seiko’s de veelzijdigheid van de banden altijd mooi, bijna ieder model had een andere band.
Bijna niet te geloven dat iedereen er in het verleden wel een soortgelijk type horloge heeft gehad en hoe weinig er over zijn gebleven seiko’s werden nogal snel gewoon weggegooid als er een defect aan was of zelfs als de batterij het na jaren had opgegeven.
Moet tot mijn spijt betuigen dat ook ik deze horloges heb gehad en geen flauw idee heb waar ze gebleven zijn.
Hoi Stefan, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!
De H127, koester hem
De A128-5010, ik heb hem zelf ook en draag hem nu dagelijks; ik vindt dit persoonlijk een van de mooiste LCD-modellen van Seiko. Door het ontbreken van een alarm een beetje meer waterbestendig (vroege modellen hebben vaak een opening)
De A129-5000 is de oudste, al zou je dat niet zeggen, ook een prachtige LCD door zn eenvoud, en met een leuke band (niet origineel, toch?)
Bedankt voor het tonen van deze mooie verzameling!
ben heeft er 1 te koop staan op mp zag ik(die ana digi) en die chrijft dat ie uit 77 komt en zeldzaam is vanwege de doorzichtige wijzerplaat in tegenstelling tot alle anderen die meest zwart zijn. Ik lees bij jouw dat de eerste in 79 geproduceerd is. klopt dit of haal ik twee klokken door elkaar?
seiko is gaaf en moet je gewoon wat van hebben, al heb ik niks met lcd of digi maar meer met mechanisch.
toch heb ik er 6 van het merk dus top die seikoos!
Jouw reactie bleef even bij me hangen Hans. De banden van Seiko zijn inderdaad heel erg veelzijdig. Iets dat me langzaamaan bijzonder enthousiast heeft gemaakt; de Seiko’s hebben mij de stalen band doen waarderen. Vroeger droeg ik liever geen stalen band, tegenwoordig bij voorkeur.