Aardige Timex

Deze kwam ik tegen op het net, lijkt me niet onaardig als je ervan houdt, ook redelijke prijs gezien automaat met kalender

http://extra-nl-nl.forum.ibood.com/28386-chiue_time_herenhorloge_met_echt_lederen_band/

sorcees Schreef:

Deze kwam ik tegen op het net, lijkt me niet
onaardig als je ervan houdt, ook redelijke prijs
gezien automaat met kalender

http://extra-nl-nl.forum.ibood.com/28386-chiue_tim
e_herenhorloge_met_echt_lederen_band/

Word er niet echt opgewonden van…

Grappig dat ene Postbuz post op dat forum:

Terwijl er volgens mij toch echt een ST16 van SeaGull onder de motorkap zit.

Nog leuker vind ik de opmerking van de admin dat het een echte maand-stand heeft.
Of de verwachting van sommigen dat het een perpetual is of de angst dat er misschien een slecht afgestelde seconde-morte complicatie op zit :wink:

Wie op tijd wil komen op het werk, op school, of op een afspraak, en geen horloge heeft, moet deze Timex zeker aanschaffen. Maar een kreet als echt leder schrikt mij nogal af. Ook de Nederlandse taal is ongebruikelijk. Het is niet Belgisch, want een echte Belg maakt geen taalfout. Niet iedereen stelt er bovendien prijs op om getutoyeerd te worden. Gelukkig kent de verkoper wel het verschil tussen maandaanduiding en maanstand.
Het horolge werkt niet op batterijen, maar er wordt wel een batterij opgeladen volgens de wervende tekst. Merkwaardig is dat hier niemand een vraagteken bij zet in de draad. Er wordt gesproken over een mechanisch, niet hybride, horloge. Zie ik door de achterruit een balans?

Ik heb ergens gelezen dat sommige adverteerders met opzet dit soort taal gebruiken als filter. In dit geval om mierenmisbruikers, zoals ik, en bewuste consumenten als klant te weren, of te ontmoedigen tot aankoop over te gaan.
Je hebt namelijk alleen maar last van dat soort klanten, ze kennen de wegen naar de media en om effectief te klagen te goed, en bovendien vormen ze een economische minderheid.
Dat ik het geen mooi horloge vind doet niet terzake.

Nee.