Abacus (by Fossil) Wrist Net message watch voor MSN Direct €100

Dit is een hele bijzondere eend in de bijt, en echt iets voor liefhebbers/verzamelaars van electronische digitale horloges met een bijzonder verhaal. Lang voordat de Apple Watch of Android-wearables bestonden, experimenteerden een aantal horlogemakers al met het weergeven van live-informatie op een horloge. In de jaren 90 en begin 2000 konden verschillende baanbrekende ‘message watches’ nieuwsberichten, weersvoorspellingen, sportuitslagen en andere gegevens ontvangen – waarmee ze ware voorlopers waren van de smartwatches van vandaag.

Een van de vroegste voorbeelden was de Seiko Message Watch, geïntroduceerd door Seiko in de jaren 90. Een paar jaar later bracht Fossil met de Abacus Wrist Net dit concept nog verder tot leven. De Wrist Net, ontworpen om te werken met de MSN Direct datadienst van Microsoft, leverde continu bijgewerkte content via FM-radiosignalen in geselecteerde steden. Gebruikers konden lokale weersvoorspellingen, verkeersinformatie, agendaherinneringen, beurskoersen en sportuitslagen rechtstreeks op hun horlogescherm bekijken.

Te koop:
Merk en model: Abacus (by Fossil), Wrist Net message watch MSN Direct.
Diameter: Cushion-shaped, 42 x 42 mm.
Leeftijd: 2004

Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2004
Factuur en/of certificaat: Compleet met boekjes/certificaat
Originele doos en/of eventuele accessoires: Ja, met houder en 220V oplader (US/EU verloop nodig)

Verzendkosten of afgehaald in regio: Afhalen in Den Haag, of verzenden voor € 10,=.
Conditie (krassen, werking etc): Als nieuw, alle functies - tijd, alarm, stopwatch, etc - zijn te gebruiken - behalve de MSN Drect berichtenservice, die bestaat niet meer (sinds 2012).
Soort uurwerk en kaliber: Electronisch met verlicht zw/w led pixel scherm. Het horloge wordt op een houder, draadloos opgeladen en kan dan een aantal dagen gebruikt worden alvorens het weer opgeladen moet worden. Voor tijdaflezing kan er uit vele displays keuze gemaakt worden, in negatief of positief beeld.

Vraagprijs: € 120,=

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf om de andere dag). Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

8 likes

Een up voor deze historisch significante en bijzondere pre-smartwatch.

Zal ik hem dan één keer verhogen in de lijst, en verlagen naar € 100,=?