Acceptabele tijdsduur voor terugname van verkocht horloge

Ook zonder een koop of ruil mag je op de koffie komen hoor @Erik_de_Gast :ok_hand:t3::coffee:
Espresso, normaal of cappuccino?

1 like

Als je een horloge hebt verkocht en het uurwerk heeft een afwijking wat niet vermeldt was in de advertentie, vind ik het zeer terecht dat je het horloge hebt teruggenomen.

Als je een horloge hebt verkocht en je koper is er niet tevreden mee omdat het horloge tegenvalt in het echt, dan hangt het af van de welwillendheid van de verkoper.
Als een koper het horloge direct terug wil sturen omdat hij het niet mooi vindt, geef ik hem die kans omdat een foto een ander beeld kan geven en het toch tegen kan vallen in het echt.

Maar er zijn een hoop verkopers die zoiets hebben als, een deal is een deal. Ik vind dit nogal kil en hard. Al staan ze dan wel in hun recht.

1 like

Geen probleem, we aim to annoy. :wink:

Kunnen we hieruit opmaken dat jij de persoon in kwestie bent waarom dit topic is gestart?

Daar is de verkoopprijs (normaliter) dan ook naar. Voor garantie of service na aankoop moet de koper bij een winkel/handelaar zijn imo, niet bij een particuliere verkoper.

5 likes

Take it easy, take a Sisi.

x2 :smile:

1 like

Ik vind het niet meer dan normaal dan je een andere partij tevreden wilt stellen (indien redelijk uiteraard), of het nou zakelijk of privé is.

Maar bij jou hoef ik dus niets te kopen, ik hoor het al :slight_smile:

Je bent te goed voor deze wereld, Gast!

2 likes

Die conclusie laat ik graag voor jouw rekening.

Als jij van een particuliere verkoper verwacht dat hij het horloge terugneemt omdat jij onvoldoende vooronderzoek hebt gedaan (vindt bij nader inzien het horloge niet mooi, te groot, te klein, te mat, te glimmend) dan idd niet bij mij kopen.

Scheelt dat ik geen horloges particulier verkoop, noch aankoop dus niets te vrezen :smile:

Ik zeg nergens dat ik het verwacht volgens mij. Ik zeg enkel wat ik zelf doe en wat ik er van vind. Aub geen woorden in m’n mond leggen.

Overigens kunnen foto;s zo genomen zijn dat een horloge er een stuk mooier uitziet dan het in werkelijkheid is, maar dat is je natuurlijk onbekend.

Ook is zogenaamde vooronderzoek heeft bij veel vintage horloges niet alles dekkend, aangezien je ze enkel op plaatjes kan zien en nergens kan passen voor je ze aanschaft.

Ik leg je geen woorden in de mond. Je verwacht het wel getuige onderstaand citaat :wink:

Laten we er verder geen woorden aan vuil maken. Jij zal me koud en kil noemen, ik jou naïef.

Als jij me van te voren al kan melden dat je een horloge niet terugneemt, koop ik inderdaad niets van je. Dat heeft niets met mijn verwachting van het horloge te maken, maar met jouw instelling.

Maar goed, je hebt gelijk. Ik ben naïef en jij bent koud en kil :smiley:

Mmmmh, dat heeft dus niets met jouw verwachting te maken … :thinking:

Je leeft in een omgekeerde wereld!

Mijn visie: de klant heeft altijd gelijk. Niet tevreden? Full refund. Maar natuurlijk dient dit alles wel kortelings na de deal te gebeuren, of het moet gaan om een verborgen gebrek. Bovendien moet er een gegronde reden zijn.

Soms kunnen we echt wel nog iets leren van het USA model. Reputatie is alles.

Dit topic brengt me op ideeën :innocent:

Ik koop een horloge … draag het een paar weken en stuur het dan terug omdat ik het zogezegd niet mooi vind … koop ik weer een nieuw enz … enz … enz … Resultaat : ik heb om de paar weken een nieuw horloge en het kost me geen fluit :wink:

Alle gekheid op een stokje … maar als koper moet je mss toch ook wel eens eerst goed nadenken voor je toezegt iets te kopen hé … bevalt het niet kan je het nog altijd zelf terug doorverkopen. Gebeurt frequent op HF.

Had ik zelf nog onlangs voor toen ik een nieuwe T-Touch kocht via HF - geen klik mee - maar geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om bij de verkoper te gaan huilen en mijn geld terug te vragen; Mijn beslissing om te kopen - klokje was 100% zoals beschreven - ik moet maar op de blaren zitten. Uiteindelijk doorverkocht met licht verlies - that’s life - think twice in het vervolg :wink:

2 likes

Mwah dat is ook wel het andere uiterste, het eerst een paar weken dragen. Dat zou ik ook niet accepteren.

Contradictio in terminis ?

1 like

Ik bedoel dat ik geen refund ga geven ‘omdat het horloge toch niet bevalt’. Sowieso full refund als daar een gegronde reden toe is volgens de koper, hoe ‘belachelijk’ die reden dan ook moge zijn.

In dit concrete geval had ik ook een refund aangeboden.

Kijk eens naar de definitie van klant en leverancier. Niets van doen met particuliere verkoop.