Acceptabele tijdsduur voor terugname van verkocht horloge

Hoe belachelijk de reden ook is en in één zin vermeld je dat je geen refund gaat geven als het horloge niet bevalt…:thinking:

1 like

Nochtans heb je bij particuliere verkoop ook een koper en verkoper. Een reputatie, en een bepaalde handelsethiek te handhaven. Basis menselijkheid en goede wil.

Ik heb nog nooit een deal gemaakt waar de tegenpartij niet tevreden was. En ja, ik heb ook achteraf soms wat water bij de wijn moeten doen. Win some, lose some.

Redelijkheid geldt voor iedereen. De wijzerplaat past niet bij mijn paarse hemd is een belachelijke ongegronde reden. Er is een krasje teveel en dat werd zo niet vermeld is dat niet.

Ik ga er van uit dat beide partijen welwillend zijn, en zal daar ook op gescreend hebben voor ik aan de deal begon.

Simpelweg duidelijke afspraken maken voor de koop.

Als koper twijfelt dan stapt ie in de auto, taxi of openbaar vervoer om de aankoop irl te aanschouwen, voelen en passen. Retourneren na aankoop als alles eerlijk is vermeld, no way!

2 likes

Ik ben akkoord, maar het zal het geheel van factoren zijn die hierover beslist; werd alles goed vermeld, is er een verborgen gebrek opgedoken, is de koper ter goeder trouw, hoe lang geleden was de deal,…

Het is echt niet zo zwart/wit als je laat uitschijnen, of dat zou het toch niet mogen zijn :wink:

1 like

Had ik ook n keer. F2f afgesproken. Speciaal nog gelet op krasjes op t glas. Zag ik later pas thuis dat er toch n haarlijntje in de coating zat. Volgende keert beter kijken in daglicht.

Dit is inderdaad ook een les voor mij geweest , pas in daglicht kan je een horloge goed bekijken

Dit inderdaad.

Een goede reputatie als verkoper vind ik belangrijker dan een keer een horloge terugnemen wat ik daarna wel weer aan een ander kan verkopen. Als iemand negatieve feedback over je achterlaat, of het nou terecht is of niet, brengt toch twijfels teweeg bij potentiële kopers, en als je dat een paar keer hebt, kan je het wel vergeten als verkoper.

1 like

Ik verbaas me er ook nog altijd over hoe gemoedelijk en met vertrouwen dat hier kan gaan.

Onlangs ook weer. Wilde afspreken met iemand. Die zat echter niet bepaald om de hoek, maar stelde spontaan voor om em vrijblijvend op zicht naar me te verzenden. “Mwoaaaheee Gertje, das toch helemaal niet te geloven heh!” dacht ik toen.

Nou hij blij ik blij :blush:

3 likes

Gertjeuh

Ben nu bezig met een 16013… maar die ligt ergens in Frysland… en ik in Brabant. Dat wordt , mits t doorgaat, een koop op afstand… Veel vragen. Veel foto’s en dan maar hopen dat het goed gaat.

Er zijn zat leden waarbij ik dit ook zou doen, maar die moeten wel hun “sporen” hebben verdiend.
Zomaar standaard zou ik dit toch niet doen.

1 like

Of allebei n gezellig middagje Utrecht ofzo. Inclusief biertje/koffie/lunch.

Hotelletje erbij als de klik er is… :wink:

3 likes

Dan kost die Rolex me een stuk meer :slight_smile:
Ik kan niet zomaar een dagje weg.

2 likes

Vrij veilig… Ik bedoel rij veilig! Na n paar biertjes enzo :wink:

1 like

Ic ic… Dat Is ook zeker n punt. Effe een keer in t weekend niet naar de theekrans :wink:
Maar snap t hoor. Heb ook niet altijd vrij wanneer ik zou willen…

Hoi David
Moet ik hem halen voor je, het type 16013 was toch een Casio?

Groet Bram

2 likes

Zelfs dan kun je dat soort minieme zaken over het hoofd zien. Ook als verkoper trouwens.

2 likes

Idd. Ik had al gelet of ik krassen zag op t glas. Heb nl n hekel aan krassen op glas en coatings (ar, aluminium bezels, pvd kast enz).

En ik kon me ook voorstellen dat de verkoper t ook niet had gezien. Maar als je eenmaal weet dat t er zit, blijf je t zien…

Gelukkig kon de importeur het kosteloos verhelpen. Waarvoor hulde!

Ik zag 2 weken geleden op 1 van mijn horloges een stofje op het glas. Kleinste stofje ooit. Maar het is geen stofje dus. Je ziet het alleen bij speciaal invallend licht. Op sommige dagen vind ik hem niet eens. Dan is natuurlijk de vraag zat dat er al of niet :grin:

Gelukkig is het echt niet te vinden als je het niet weet. Dus ik laat het maar zo.

1 like