Accu van een seiko kinetische vervangen

Mijn Seiko kinetic uit 2001 wil ik weer graag aan de praat krijgen. Waarschijnlijk is de accu stuk want na lang bewegen loopt ie binnen een kwartier al weer achter en staat kort na stilstand stil. Wat zal dit kosten en is het zijn geld waard? En bij wie zou ik dat dan het beste kunnen laten doen?

ROB!
Gok op een paar tientjes

Ik heb het een paar jaar geleden door Seiko laten doen. Kostte circa 50 Euro.
Op eBay kun je trouwens ook complete setjes kopen. Schijnt een simpel klusje te zijn.

Jaren terug heb ik inderdaad zo’n kitje vanaf eBay besteld vanuit Engeland. Voor mijn 5M62 was het een kwestie van kast open, rotor eraf en dan voorzichtig aan vervangen. 1x uitschieten en je spoeltje is kapot, dan wordt het een stuk duurder.

Ik heb het self vervangen. Is te doen met een bril en goede schroevendraaiers. Wel erg klein allemaal

Slechte foto, maar voor de schaal.

[URL=http://s1223.photobucket.com/user/glengoyne17/media/my%20watches/Seiko%20kinetic%20repair_zpssr5g1rif.jpg.html][/URL]

Ik was 50 euro kwijt voor een nieuwe accu.

Is het echt nodig om ook de rotor te verwijderen ?
ik zit wel eens te kijken en het lijkt me dat zodra je de rotor maar even opzij draait dat je er best bij kunt komen.

Bij mij niet zover ik mij herinner. Als het goed is moet ik ergens nog een paar foto’s hebben. Zal thuis eens kijken.
Al met al viel het mee, was erg voorzichtig om niet met de schroevendraaier in de spoel te schieten.

staat op you tube een filmpje

deze is beter

heb ik zelf ook een keer gedaan en het is wel te doen