Een paar weken geleden zag ik in een topic over een zoektocht naar een mooi dresshorloge het volgende model van het merk Accurist. Het gaat om de Clerkenwell.
Ik vond het model erg leuk. De natobandjes zijn erg cool en in combinatie met de vintage uitstraling erg hip op dit moment. Toen ik vorige week met een goede vriend uit Engeland op stap was zag ik dat hij ook een Accurist horloge droeg. Een leuke chrono met draaiende schijfen ipv wijzers.
Twee keer in korte tijd werd ik dus met dit merk geconfronteerd wat ik wel vaag kende. Mijn veronderstelling was dat het een “mode merk” was. Toch maar eens wat info gaan lezen over het merk en het blijkt van traditie een oer Brits horlogemerk te zijn. Hier een stukje van de Site.
In 1946, working from premises in St John Street in London’s Clerkenwell district, Asher and Rebecca Loftus established Accurist with the intention of creating a brand name of lasting value. Like much of the competition at that time, Accurist watches were made entirely from Swiss components; a positive sales point that guaranteed quality, and which coupled with competitive pricing helped establish our reputation for value.
Accurist became the first watch company to actively promote the 21 JEWEL lever-movement and Accurist 21 JEWELS became the Company Slogan setting a standard in watches that was later to be followed by many of our competitors. In an effort to increase market share and to position Accurist as a national brand in a somewhat conservative market place, Accurist broke out of the traditional watch advertising mould by producing a T.V. Campaign which was aired regularly on “Sunday Night at the London Palladium”, probably the most widely viewed television program of its day.
Dit wekte mijn nieuwsgierigheid en ik moet zeggen dat ze hele leuke modellen maken die overigens zeer betaalbaar zijn. Op verschillende fora las ik over de Greenwich collection. Daar zag ik de Celstial watch welke zo een 350 pond kost. Dit lijkt gewoon op een poor mens van der Klaauw.
Ik heb nog nooit een Accurist hier op het forum gezien maar dit is toch een aardig merk voor liefhebbers met een kleine beurs. De site is ook best leuk om eens door te kijken.
In het verleden heeft Accurist onder meer mooie duikerchrono’s (met o.a. Landeron) gemaakt. Worden hier en daar nog weleens aangeboden. Maar volgens mij is het moderne Accurist zoiets als het moderne Bulova: wel de naam, maar niet de producent van weleer. Neemt niet weg dat het leuke horloges kunnen zijn natuurlijk.
Ja Accurist is wel een redelijke bekende in de horlogewereld. Ik ben al vaker vintage horloges tegengekomen ,handwidners uit 60 en 70er jaren,geen heel hoge kwaliteit .
Grappige is dat toen ik mijn diploma haalde in 97 toen mocht ik van mijn vader een horloge uitzoeken en kocht toen een accurist 3 reg quartz chronograaf voor €500 gulden, heel veel plezier van gehad en vele vragen over gehad omdat mensen het een mooi horloge vonden.
Is alter gestolen bij een inbraak en heb ee soortgelijke terug gekocht een jaar of 2 geleden. en dus nog steeds in mijn bezit .
Ja Accurist is wel een redelijke bekende in de
horlogewereld. Ik ben al vaker vintage horloges
tegengekomen ,handwidners uit 60 en 70er
jaren,geen heel hoge kwaliteit .
Grappige is dat toen ik mijn diploma haalde in 97
toen mocht ik van mijn vader een horloge uitzoeken
en kocht toen een accurist 3 reg quartz
chronograaf voor €500 gulden, heel veel plezier
van gehad en vele vragen over gehad omdat mensen
het een mooi horloge vonden.
Is alter gestolen bij een inbraak en heb ee
soortgelijke terug gekocht een jaar of 2 geleden.
en dus nog steeds in mijn bezit .
Was mijn eerste “serieuze” horloge. 13 jaar geleden ofzo, toen ik 17 was, in de aanbieding voor 275 gulden. Dat vond ik toen aardig veel, tijden veranderen Enorm veel gedragen, titanium quartz duiker:
Collega van mij heeft ook zoiets met een gele wijzerplaat, ik vervang af en toe het batterijtje voor hem. Er zit een Miyota uurwerk in. Ik vind het zelf erg tegenvallen, de bezel is fixed, de kast is van “Base Metal”, waterdicht is geloof ik 50m. En de kleine secondenwijzer doet het al heel lang niet meer, vind ie zelf geen probleem maar zou toch niet mogen bij een Miyota uurwerk.
Een paar weken geleden zag ik in een topic over
een zoektocht naar een mooi dresshorloge het
volgende model van het merk Accurist. Het gaat om
de Clerkenwell. http://www.accurist.co.uk/media/wysiwyg/info-slide
-vintage_1.jpg
Ik vond het model erg leuk. De natobandjes zijn
erg cool en in combinatie met de vintage
uitstraling erg hip op dit moment. Toen ik vorige
week met een goede vriend uit Engeland op stap was
zag ik dat hij ook een Accurist horloge droeg. Een
leuke chrono met draaiende schijfen ipv wijzers. http://i54.tinypic.com/xm5oi8.jpg
Twee keer in korte tijd werd ik dus met dit merk
geconfronteerd wat ik wel vaag kende. Mijn
veronderstelling was dat het een “mode merk” was.
Toch maar eens wat info gaan lezen over het merk
en het blijkt van traditie een oer Brits
horlogemerk te zijn. Hier een stukje van de Site.
In 1946, working from premises in St John Street
in London’s Clerkenwell district, Asher and
Rebecca Loftus established Accurist with the
intention of creating a brand name of lasting
value. Like much of the competition at that time,
Accurist watches were made entirely from Swiss
components; a positive sales point that guaranteed
quality, and which coupled with competitive
pricing helped establish our reputation for
value.
Accurist became the first watch company to
actively promote the 21 JEWEL lever-movement and
Accurist 21 JEWELS became the Company Slogan
setting a standard in watches that was later to be
followed by many of our competitors. In an effort
to increase market share and to position Accurist
as a national brand in a somewhat conservative
market place, Accurist broke out of the
traditional watch advertising mould by producing a
T.V. Campaign which was aired regularly on “Sunday
Night at the London Palladium”, probably the most
widely viewed television program of its day.
Dit wekte mijn nieuwsgierigheid en ik moet zeggen
dat ze hele leuke modellen maken die overigens
zeer betaalbaar zijn. Op verschillende fora las ik
over de Greenwich collection. Daar zag ik de
Celstial watch welke zo een 350 pond kost. Dit
lijkt gewoon op een poor mens van der Klaauw. http://forums.watchuseek.com/attachments/f71/44160
9d1306269543-any-affordable-celestial-watches-cele
stial_main_1x1.jpg
Ik heb nog nooit een Accurist hier op het forum
gezien maar dit is toch een aardig merk voor
liefhebbers met een kleine beurs. De site is ook
best leuk om eens door te kijken.
Had ik ook nog nooit van gehoord en idd zeker betaalbaar, leuk dat de schijven draaien. Laat ik nu toevallig deze Olev tegen gekomen zijn bij Ali. Kan natuurlijk niet tippen aan die van jou.
Deze Olev is een automaat met draaiende schijven, kostte een drol.
Zo zie je maar wat ze proberen te kopiëren in China, maar vind hem nog steeds leuk Leuk geprobeerd in China zoiets bijna na te maken wat natuurlijk nooit lukt, en hij loopt ook nog redelijk
Geen idee hoe het precies zit maar ik zie vanzelf wat er op de mat ploft Voor die paar tientjes kon ik de Accurist niet laten liggen, de Bulova was in een erbarmelijke staat en veel te duur voor wat het is. Ook al is de Citizen 3560 best een interessant uurwerk