Accutron kunst

Freddy Schreef:

Zeer duidelijke uitleg vindt je hier ;
http://www.uurwerkreparatie.nl/NLaccutron.html

Zijn zij ook een goed adres om accutrons te laten repareren? Ik heb een accutron uit 1971 op het oog via eBay, maar het is wel een defect exemplaar. Maar goed… voor 13 euri incl. verzendkosten is het misschien het proberen waard.

Hoi Rullemus,

mmmm worth a try :smiley:

Zelf heb ik goede service van de firma Tijdwijs te Amsterdam (zie www.tijdwijs.nl)
wat mijn stemvorken betreft (tu).

En anders weten mijn forum collega’s het wel :wink:

de spoedmeester

Ouderwets rekbandje aan mijn Accutron 214 gezet…

Middelste horloge hieronder (Longines Ultronic) is óók een stemvork (ESA, in licentie geproduceerd) een erg mooi afgewerkt uurwerk overigens, compleet met Geneva Stripes…

Een stemmig trio hoor!

Groeten, Tom Vreeken.

deze twee heb ik in mijn collectie, de certina doet het, zoemt heel gezellig en de tissot doet t niet…

zoals je ziet hebben ze allebei een ESA 916-2 kaliber
(de tissot doet 't met batterij overigens ook niet… :wink:

groet

klaas-w

Ik heb deze

Hoe is het gesteld met de shock-proof van zulke horlogesB)-

Ik denk hetzelfde als bij een Mechanische klok Hennie :smiley:

De postbode is onderweg met deze:
Ben benieuwd…

Da’s een mooie…:slight_smile:

Een zekere mate van lelijkheid hoort bij die jaren 70 horloges.
Hieronder een plaatje van de Accutron waar ik het over had. Echt “fout”. Maar daardoor wel weer leuk.
Grappig detail : Ze liep niet meer goed wegens een “versleten koppeling” haha heeft even geduurt voordat ik dat had uitgepuzzeld, maar ze gaat weer als een nieuwe.

Deze is ook net nieuw :
Super mooie wijzerplaat. Soort gouden tijgerstrepen. Nu ruim een week om en werkelijk spatzuiver. En steeds dat gezoem. Erg leuk…

Bas

Ik zag dit exemplaar bij een opheffingsuitverkoop van een juwelier in Hengelo. Van 1250 euro voor 850, geloof ik. Zijn dit echt prijzen die voor bulova accutrons betaald worden???

Groeten,

Martin

Op de laatste rikketik beurs was er iemand die drie of vier van deze modellen had . Hij verkocht ze voor een 500 Euro dacht ik. Ze waren “nieuw”.

wanneer gaat er iemand naar toe om de batterij te verwisselen. (:smiley: (:smiley: