Accutron loopt soms half uur achter

Ik heb iets vreemds aan de hand met mijn (vrouw haar) accutron. Al twee keer liep die ineens een half uur achter. De eerste keer dacht ik nog dat het batterijtje leeg was, maar nu zit er dus een nieuw batterijtje in en is het een tweede keer gebeurd.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Of iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt?

2 likes

Waarschijnlijk service nodig.
Breng hem naar Gerrit Hendriksen, dat is de Accutron man.

PS het zou de slipkoppeling in de “center wheel assembly” kunnen zijn.

2 likes

Exact wat @CitizenX zegt. Gerrit, uit Nijkerk, is dé expert op Accutron gebied. Vaker zaken mee gedaan en top tevreden over! :+1::slightly_smiling_face:

1 like

Ik ook :wink::+1:

4 likes

Slipkoppeling, klinkt logisch. Zou verklaren waarom het plots fout gaat en dan weer een hele tijd goed. Wist niet eens dat er een slipkoppeling in zat, ik was al lang blij dat ik het systeem met de stemvork een beetje snap.
Nijkerk is wat uit de buurt, dat wordt post. Jammer, iets zegt me dat het een leuke babbel zou zijn.

3 likes

met een vrouwelijke eigenaar vind ik een slippende koppeling wel logisch … :wink:

4 likes

Daar heb je zeker gelijk in. Zeer gezellig daar en Gerrit neemt uitgebreid de tijd en vertelt zeer enthousiast over Bulova Accutron. Leuk om mee te maken! :+1:

Op aanraden van @CitizenX en andere leden in andere posts heb ik Gerrit gecontacteerd en dat heb ik me niet beklaagd. Gerrit heeft mijn spaceview een hoognodige service en ook een lichte cosmetische opfrisbeurt gegeven, nu ziet hij er weer prachtig uit en loopt hij ook weer helemaal zoals het hoort.
We hebben de hele zaak met email en post moeten afhandelen, maar Gerrit heeft er toch een hele fijne ervaring van gemaakt door een reeks prachtige foto’s van het hele proces door te sturen. Wij hebben op de bank zitten genieten van de plaatjes, dus ik dacht dat hier nog wel wat mensen warm zouden worden van Gerrits vakwerk.

Dus nog eens een warme aanbeveling voor al uw accutrons: https://www.accutron.nl/

13 likes

Mooi om te lezen dat je Accutron weer loopt als nieuw. En Gerrit is gewoon een topper op Accutron gebied. Heel veel draagplezier gewenst van dit prachtige horloge :+1:t2: