De batterij van mijn Accutron was leeg.
Nieuwe ( exact hetzelfde type ) batterij geplaatst en loopt nu ineens heel erg langzaam… ( secondewijzer kruipt langs de indices) wat kan de oorzaak hiervan zijn?
Ik heb geen flauw idee hoe jouw uitdaging op te lossen maar ik kan het niet laten toch te reageren en wel omdat ik het ontzettend gave horloges vind …
Je bent wat mij betreft bevoorrecht met zo’n setje. WOW!
Ik hoop dat je de gang er weer inkrijgt. Succes daarmee.
Ik gebruik sinds jaar en dag Sony; dat is nu MuRata. De “specifics” van die overname heb ik nog niet opgezocht, maar ik weet vrij zeker dat e.e.a. nog steeds uit dezelfde fabriek komt. Zijn goed te krijgen (per 10) via een bedrijf dat rijmt op het Engels voor “kameraad”.
Wat TS beschrijft is wel heel curieus, zeker als telkens precies dezelfde batterij wordt gebruikt.
Ik heb blindelings het batterijtje dat erin zat weer aangeschaft. Alkaline.
Maar dan zou het horloge nog gewoon moeten werken. Aangezien dat met exact dezelfde batterij een jaar lang goed is gegaan. Zonder lekkage overigens.
Heb er net een V394 ingezet. Het rare is dat bij het verzetten van de tijd ik een mooie zoem hoor… bij het dichtklappen van het tijdverzet begint het horloge onregelmatig en langzaam te lopen… net een paar verschillende tijden geprobeerd en soms valt het helemaal stil… ?!
Hallo Brodie, kun je ons laten weten hoe het is afgelopen tzt?
Ik heb een soort gelijk probleem en heb mn vraag in “bulova only” gezet. Die van mij doet het helemaal niet en ga het maar een ander batterijtje proberen aangezien het type wat erin zat niet werkt.
Ik ga hem bij Gerrit brengen.
Heb het horloge opengemaakt en wat zaken bekeken. Bij het weer dichtmaken merkte ik dat het horloge ineens goed liep! Ik blij. Even later weer hetzelfde verhaal.
Ik vermoed dat de stem niet goed teruggaat in het uurwerk. De hackingfunctie zet het uurwerk stil… bij het dichtklappen van de ‘kroon’ gaat de opwindstift niet goed terug waardoor er geen juist contact gemaakt wordt.