Accutron Spaceview 2020

Zo helemaal helder! Top van de uitleg :ok_hand:

Ik ook. :smiley::+1:

1 like

Zag op Youtube zojuist een mooi filmpje over de Spaceview 2020:

Toch wel fraai hoor.

1 like

Hij gaat me steeds meer bevallen. Klaarblijkelijk ben ik door de gewenningsperiode heen.

afgezien van alle “technische innovaties” vind ik het gewoon een lomp grote “klok”… zo’n ding hoort aan de muur, en niet om je pols…

de oude accutron vind ik mooi om de zichtbare techniek… dat je het niet of nauwelijks kan zien bewegen… is voor mij bijzaak.

Daarbij, past ie door zijn “vintage formaatje” ook om de kleinere pols… Ja… hij staat op mijn verlanglijstje…
Wat me ook wel leuk lijkt… zou ik een los uurwerkje kunnen bemachtigen… om em in een eigen ontwerp kastje te monteren…

43 mm voor de standaard uitvoering is zeker niet klein, maar “lomp groot” wil ik het nou ook weer niet noemen.
Afhankelijk van je polsmaat gewoon te doen.

1 like

Het is gewoon een mooi ding met een maat die best op een normale mannenpols past.

Niet iedereen heeft kinderpolsjes, en dat geneuzel over 1, 2 of 3 mm slaat vaak ook nergens op omdat dat weinig zegt vooral met een bescheiden lug-to-lug maat.

Ik zou hem graag eens een poosje hebben.

3 likes

Ik zie een dergelijk horloge als een Dresser, en daarom zou ie of… kleiner of gelijk aan 40 mm moeten zijn, of zeker niet dikker dan 11 mm.

Een horloge met een Unitas uurwerk kan 42 mm zijn, en best dressy, omdat ze dun zijn…
Dit is in mijn ogen een “Dikke tank”

een 40mm Toolwatch kan ook best… een Vostok Komandirskie is tenslotte ook maar 40 mm, en die houdt qua dikte bij 12 mm wel op…

Ik ben ook een believer.
Ben wel bang dat het US-only wordt.
Maar zie graag het tegendeel

1 like

Ik denk niet dat dit horloge, ondanks de reclamefoto’s van mannen in pak, door mannen met pak gedragen zal gaan worden.

Dit is een horloge wat i.m.h.o. enkel aangeschaft gaat worden door tech nerds. En die interesseren het niet dat het horloge groter is dan de in vele ogen maximale 40 mm.

1 like

Hier ook. Schitterend. Waanzinnige techniek. Nog nooit vertoond dit. Echt een hoogstandje.

2 likes

Niet iedereen is net zo dik als die vent op je avatar :innocent:

1 like

Zo dik ben ik ook nog niet.
Maar met een lengte van 1,95 met bijpassende armen heb ik dan weer helemaal niets met dameshorloges, eh sorry, ik bedoel horloges die er nogal ielig uit zien.

Horloges mogen opvallen! :sunglasses:

En de nieuwe Bulova met een compleet nieuw ontwikkeld uurwerkje zie ik wel zitten.
Alleen wel even afwachten tot ze tweedehands of ‘grijs’ voor een leuke prijs beschikbaar komen.

1 like

Ik vind een dresser toch echt een wat meer klassieker ogend horloge en niet zo’n skeleton high tech apparaat als deze. Daarom vind ik die mannen in pak foto’s ook niet zo passend eerlijk gezegd.

Voor vrije tijd vind ik 40-44mm prima. Maar e.e.a. is erg afhankelijk van je pols en smaak :slightly_smiling_face:

2 likes

Is het een Bulova? Op de site van Bulova vind ik 'm niet, wel op accutronwatch.com

Mmm, goeie vraag eigenlijk.

Volgens Hodinkee is Accutron nu een apart merk :face_with_raised_eyebrow:

Today, Accutron (which despite its past association with Bulova, is being launched as an independent brand by the Citizen Group) has debuted two new models – the Spaceview 2020, and the Spaceview DNA.

1 like

Wel mooi toch… Heb zelf ook de originele Accutron gehad en vind het nog steeds een intrigerend horloge maar deze Spaceview 2020 is het niet voor mij. Daarentegen hebben ze toch maar weer een horloge gemaakt die de tongen losmaakt. Ook het origineel zal niet door iedereen meteen gewaardeerd zijn.
Misschien over een jaartje of 55 nog eens vragen wat we van de Spaceview 2020 vinden…

1 like

Ik heb echt geen idee hoe de lijntjes precies lopen haha :smiley:
Bulova en Accutron vallen beide onder Citizen USA… Maar als je de 2020 versie googled dan vind je nergens verwijzingen naar Bulova. Enkel naar Accutron / Citizen.

Ik vond nog een leuk filmpje :slight_smile:

1 like

1 like

Duidelijk! Tnx :slight_smile: