Ik wacht totdat deze in een pols horloge komt
Oh wait, Tony just did it
De afwijking van een 9F is typisch 3 tot de min 7 ofwel 10 seconden per jaar. Op zich is dat gestoord nauwkeurig. 3 tot de min zeven werd dertig jaar geleden enkel gehaald met een ovengestuurde kristaltijdbasis. Ik vraag me weleens af of de heren ontwerpers niet ‘stiekum’ gebruik maken van de stabiele lichaamstemperatuur om tot dat soort getallen te komen
Ter vergelijk: 1 tot de min achtste is ongeveer 0,3 seconde per jaar.
Heb je het tegen mij? Zoja, wat wil je dat ik toelicht?
Laatste alinea
Super gaaf, maar …
Te groot, te dik en te duur …een soort Japanse hybride RollsR.
OK, je hebt het dus tegen mij Gobert.
Je wil graag dat ik iets toelicht uit de laatste alinea. Dat wil ik graag doen. Is er iets niet duidelijk? Begrijp je iets niet? Ik hoor het graag.
Ik zal even helpen. Deze zin snap ik ook niks van:
Vooral de oscillator in combinatie met een pilootttoon en een stereo-coder. Wat is dat allemaal?
Wel een heerlijke sweeping second
Heb in mijn jeugd talloze “piratenzenders” gebouwd. Op een gegeven moment wilde men ook graag in stereo uitzenden dus heb ik daarvoor een stereocoder ontworpen. Een stereocoder combineert op een hele slimme manier het linker en rechter audiosignaal en maakt er een soort van brei van. In een radio zit op zijn beurt een stereodecoder en die haalt die brei weer uit elkaar tot het originele audiosignaal.
Om een goede stereocoder te kunnen bouwen heb je een kloksignaal nodig welke mooi sinusvormig en stabiel is. Ik heb toen (bleek pas achteraf) het zaakje op het belachelijke af lopen over-engineeren en hield daar een gestoord stabiel kloksignaal aan over. Was helemaal niet nodig. Maar het werkte wel! In horlogetermen gesproken week mijn zelfgebouwde ‘klokje’ ongeveer 0.3 seconden af per jaar.
Zo helemaal helder! Top van de uitleg
Ik ook.
Hij gaat me steeds meer bevallen. Klaarblijkelijk ben ik door de gewenningsperiode heen.
afgezien van alle “technische innovaties” vind ik het gewoon een lomp grote “klok”… zo’n ding hoort aan de muur, en niet om je pols…
de oude accutron vind ik mooi om de zichtbare techniek… dat je het niet of nauwelijks kan zien bewegen… is voor mij bijzaak.
Daarbij, past ie door zijn “vintage formaatje” ook om de kleinere pols… Ja… hij staat op mijn verlanglijstje…
Wat me ook wel leuk lijkt… zou ik een los uurwerkje kunnen bemachtigen… om em in een eigen ontwerp kastje te monteren…
43 mm voor de standaard uitvoering is zeker niet klein, maar “lomp groot” wil ik het nou ook weer niet noemen.
Afhankelijk van je polsmaat gewoon te doen.
Het is gewoon een mooi ding met een maat die best op een normale mannenpols past.
Niet iedereen heeft kinderpolsjes, en dat geneuzel over 1, 2 of 3 mm slaat vaak ook nergens op omdat dat weinig zegt vooral met een bescheiden lug-to-lug maat.
Ik zou hem graag eens een poosje hebben.
Ik zie een dergelijk horloge als een Dresser, en daarom zou ie of… kleiner of gelijk aan 40 mm moeten zijn, of zeker niet dikker dan 11 mm.
Een horloge met een Unitas uurwerk kan 42 mm zijn, en best dressy, omdat ze dun zijn…
Dit is in mijn ogen een “Dikke tank”
een 40mm Toolwatch kan ook best… een Vostok Komandirskie is tenslotte ook maar 40 mm, en die houdt qua dikte bij 12 mm wel op…
Ik ben ook een believer.
Ben wel bang dat het US-only wordt.
Maar zie graag het tegendeel
Ik denk niet dat dit horloge, ondanks de reclamefoto’s van mannen in pak, door mannen met pak gedragen zal gaan worden.
Dit is een horloge wat i.m.h.o. enkel aangeschaft gaat worden door tech nerds. En die interesseren het niet dat het horloge groter is dan de in vele ogen maximale 40 mm.
Hier ook. Schitterend. Waanzinnige techniek. Nog nooit vertoond dit. Echt een hoogstandje.