Hoe bedoelt u?
Een belediging voor de originele spaceviews!
Bij de nieuwe volop beweging. Is dat bij de oude ook zo?
Bij de oude zie je wel de stemvork, maar deze trilt zo snel, dat is niet met het blote oog te zien.
Het is dus statisch…
Gaaf ding maar geen 3k gaaf.
Verbijsterend hoe sommige topmerken een reissue kunnen verneuken. Lekker laten gaan deze.
Jemig wat een gedrocht hebben ze daar dan van gemaakt zeg. De originele was toch iets van 36mm?
Tja, het meeste is al gezegd en daar sluit ik mij bij aan.
Snap de 3 circles ook niet zo, lijkt op een horloge uit een grijpertautomaat en dat voor maar 3,5/4k
Veeeel te duur. Jammer.
Ik snap het uurwerk ook nog niet helemaal. Een soort van veredelde kinetic? En er staat ook verder niet over hoe en wat qua uurwerk. Ik mag bijvoorbeeld hopen dat het op dit prijspunt tenminste een thermocompensated HAQ is bijvoorbeeld.
Ik “snap” de prijs in die zin wel dat ze een heel nieuw soort uurwerk er voor hebben ontworpen. Maar of het aanslaat en je ook waar voor je geld krijgt ipv alleen maar een gimmick is een tweede.
Dat klopt, ik heb een polsomtrek van tussen de 18,5 en 19cm. En deze Bulova kan net met 37mm. Jammer dat die oude horloges meestal maar 36mm of kleiner zijn. Zo vind ik de Air King 5500 zo mooi, maar met 34mm echt een no-go voor mij.
En zo zijn er nog een berg Omegas en Tissots…
Precies dat. Of je waar voor je geld krijgt is mij ook nog niet duidelijk. Dat is sowieso een wat lastig verhaal bij luxe horloges.
Te groot, te duur, te rond en een zichtbare kroon? Nee dank u…
Wat hier stond klopte niet! Uitleg hieronder is wel juist en veel beter .
Maar dat is alleen voor de secondewijzer toch?
Nee, dat is voor heel het uurwerk aan te drijven, zoals een balanswiel.
Klopt ook niet, zie verhaal hieronder.
Ik moest er ff induiken maar snap nu hoe het werkt.
a Kinetische energie (polsbewegingen) drijven twee elektrostatische generatoren aan. Dat zijn die twee onderste “kleinere turbines”. De energie welke opgewekt wordt wordt opgeslagen in een nagenoeg verliesvrije condensator.
b De energie uit deze condensator drijft een elektrostatische motor aan, de “grote turbine”, welke, let op, enkel de secondenwijzer laat draaien. De minutenwijzer en urenwijzer worden aangedreven door een stappenmotor.
c Een conventioneel kwartskristal (wat feitelijk ook een stemvork is maar dat is een andere discussie) bepaald de snelheid waarmee de elektrostatische motor en stappenmotor draaien (en dus hoe snel de secondenwijzer en minuten/urenwijzers draaien). Er is geen directe koppeling tussen die twee in tegenstelling tot een conventioneel mechanisch horloge.
Het hele klokje heeft niets maar dan ook echt helemaal niets met springdrive techniek te maken.
ik vind het erg knap dat dit is gelukt in een horloge. Op een erg originele manier beweging omzetten in energie, deze energie opslaan en weer gebruiken om een elektrostatische motor én stappenmotor te laten draaien is gewoon cool. Voor een nerd als ik dan. Prijs is wel erg stevig.
Nee joh !
Bedankt voor de uitleg