Accutron

De hamertjes trillen op 320 Hz.

Onmiskenbaar zeventiger jaren.

Mooie foto’s van een mooie horloge.

Mvg,Radjoe

Wow die Patek trekt een beetje meer de aandacht…

Die patek is mooi (onbereikbaar) ja, maar die accutron vind ik wel één van de mooiste accutrons die er zijn :slight_smile:

Uurwerk is zeker al geschikt voor een moderne batterij met hoger voltage?

Mooie Accutron. Ik herinner me de jaren 70. Een collega van mijn vader had er eentje. Vond het een gave klok. Maar die hele afdeling was -terugkijkend- een stelletje liefhebbers bij elkaar. Mijn pa een Blancpain, de Accutron een bureau verder en achter in de hoek een collega met een Sub.

Die Patek is ook wel heel erg gaaaf.
(Vertelde een van mijn kinderen net dat het horloge ongeveer even veel kost als een kleine auto…)

Menno

Gefiliciteerd erg mooi. Als je hem ooit kwijt wilt…:wink:

Prachtig, heb er ook een hele tijd naar zitten kijken destijds. Was uiteindelijk een Speedsonic geworden, maar een Accutron Spaceview blijft bijzonder.

Hier een shot van de limited reissue van 2010

En ja, deze zoemt ook :wink:

Woow Die is gaaf Marnix

heh heh, die is wel een stukkie duurder, zo een handgemaakte. Iets van 4000 dollar was ie destijds.

Maar blijft een spectakel om er naar te kijken. De ‘satelite of turbine’ uurwerkjes van de jaren '60.

Zo’n spaceview heeft 't helemaal, het is dan ook de enige accutron die me kan bekoren :~. En die Patek Philippe in Gérald Genta maatpak is dé klassieker :}.

ik wil ook wel z’on bulova maar wat moet dat kosten?

helaas , kan ze alle twee niet geweldig vinden …
de ene heeft het merk mee de andere meer omdat het toch een bekend ontwerp is maar kan ik ook niet heel mooi vinden …

600

seamaster Schreef:

helaas , kan ze alle twee niet geweldig vinden …
de ene heeft het merk mee de andere meer omdat het
toch een bekend ontwerp is maar kan ik ook niet
heel mooi vinden …

De Nautilus is idd een beetje een ‘acquired taste’. Ik heb het iig goed te pakken. :wink:

Eigenlijk is die accutron mooi van lelijkheid.
Kan hem zeker wel waarderen.

afwerking maakt het in ieder geval weer goed :wink: (tu)

blijft mooi die spoeltjes… en die PP is fantastisch (tu)

Arno Schreef:

blijft mooi die spoeltjes… en die PP is
fantastisch (tu)

Mijn beste,

Idem dito.
Het kijken naar deze fascinerende techniek ‘alleen al’,
staat wellicht in schril contrast met het aflezen der tijd.

Orologio Signaturis Temporis.B)-