ACE x ACHT G-Shock party verslag

Gisteren was ik op een heel leuk evenement in het centrum van Amsterdam. Ace Trends lanceerde de eerste G-Shock horloge & sneaker pop-up store in Nederland samen met Acht Amsterdam. Het feest werd gesponsord door Bacardi en stond geheel in het teken van het 30-jarige bestaan van het horlogemerk Casio G-Shock. Door de jaren heen is G-Shock samenwerkingen aangegaan met vernieuwende partijen uit de mode-industrie als Stüssy,Maharishi en A Bathing Ape, beroemde designers als Eric Haze en Takeshi Murakami en vele anderen. Hieruit zijn modellen ontstaan die niet alleen opvallen door veelal waanzinnige kleurencombinaties en details, maar ook zeer geliefd zijn onder verzamelaars. De samenwerking tussen Ace en Acht gaat daarom prima samen. Als G-shock junkie was dit natuurlijk een hele mooie gelegenheid om inspiratie op te doen voor nieuwe exemplaren en het ontmoeten van forumleden.
Om een uurtje of half acht kwam ik aan voor een groot zwart raam met een DW6900 erop geschilderd. Door de kleine opening kon je een vitrine zien met de twee Dee and Ricky modellen wat momenteel de “hotste” modellen zijn. Ik was dus aan het goede adres. :smiley:

Binnengekomen was het nog wat rustig en ik ging dus maar even rondkijken of ik wat forumleden van WUS kon vinden. Al snel had ik Dimer en Dale Vito ontmoet. Ze werken voor Ace Trends de G-Shock winkel van Amsterdam. Intussen was Sjors ook binnengekomen. Voor degenen die nog nooit van Sjors hebben gehoord zal ik even in het kort vertellen wie hij is. Sjors is de autoriteit op het gebied van G-Shocks verzamelen. Hij is moderator van het G-Shock forum van WUS en heeft meer dan 600 exemplaren in de collectie. Ook heeft hij een heel tof blog waarin hij ieder jaar 50 G-Shocks reviewd en hele leuke info geeft. Zet deze dus maar in je favorieten en lees alle artikelen rustig door.
http://50-gs.blogspot.nl/
Het was de eerste keer dat we elkaar face to face ontmoeten maar het was meteen gezellig we hebben bijna de zelfde leeftijd en veel gemeen. G-Shocks en Bier in alle vormen. :wink: Bier was er niet want het feest werd gesponsord door Bacardi. Dat was geen straf want een charmante dame stond de hele avond Mojito’s te mixen die zeer populair waren bij de gasten.

Sjors had ook een deel van zijn collectie beschikbaar gesteld en die waren ook zeer mooi in kleine kastjes te bekijken.

De middelste witte met de Japanse tekens is toch wel een hele bijzondere. Sjors heeft de uitvinder van de G-Shock Kikuo Ibe een aantal keer ontmoet en hij heeft toen één van zijn G-Shocks gesigneerd. Zonder deze man was dit evenement er nooit geweest. In mijn ogen is dit echt één van de coolste exemplaren uit de verzameling.

Er waren ook veel mooie sneakers aanwezig.


De kleding en T-Shirts die er hingen waren ook erg gaaf. Ik heb zelf altijd een zwak voor baseball caps en er lag er één waar ik steeds maar naar bleef kijken. Het was een witte cap met het logo van Acht en een klein Amsterdams wapen op de zijkant. Misschien toch de volgende keer maar kopen. :smiley:

Mijn aandacht ging voornamelijk uit naar de horloges natuurlijk en hier is nog een plaatje van wat exclusieve modellen.

Het begon al aardig druk te worden en inmiddels was Ernie Romers ook binnengekomen. Ernie is de site owner van Watchuseek. Ik heb me ook even voorgesteld en het is toch altijd grappig dat je automatisch je normale naam gebruikt maar pas bij het noemen van je forumnaam de blik van herkenning tevoorschijn komt. Het werd inmiddels gezellig druk, DJ’s zorgten voor hele lekkere muziek en de derde zak met crushed ice werd opengescheurd om de cocktails te verkoelen.

Uiteraard waren ook de nieuwe modellen uit de collectie aanwezig en ik vond het erg fijn om ze nu irl te kunnen zien. Ik ben van nature een luie online shopper en het is soms moeilijk om je een voorstelling te maken van de groote van een horloge. Met name de nieuwe mudman van G-Shock vind ik heel interressant maar ik dacht dat hij erg groot zou zijn. In de praktijk viel dit erg mee en oogt hij zelfs kleiner dan een G100 die ik ook draag.

Rechtsvoor op de foto zie je de Rode Mudman die hoog op mijn lijstje staat…excuses voor de belabberde foto.
Waar ik erg van onder de indruk was was de nieuwe GW-A1000FC. Het volledig analoge model van G-Shock. Het heeft alle functies van een digitale g-shock maar alles wordt afgelezen via de wijzers. Dit gaat zo vloeiend en exact tegelijk dat het een lust voor het oog is. De wijzers draaien alle kanten op bij het aflezen van wereldtijd of temperatuur met een grote precisie. Iedere wijzer wordt aangedreven door een aparte motor in het uurwerk. Het vooroordeel dat een quartz uurwerk geen “ziel” zou hebben is hiermee toch wel ontkracht. Dit horloge is een wonder van techniek. Ik had ze al eens laten zien in dit topic. http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1222512
Onderstussen werd het steeds drukker en gezelliger.

Er waren heel veel nieuwe modellen te zien ook aan de polsen van de bezoekers. Ik had zelf mijn Eric Haze limited omgedaan. Mijn oog viel echter op weer een nieuwe lijn van G-Shock the “Reptiles” modellen. De bezel en het horloge zijn voorzien van een croco print die er echt in gedrukt is. Hierdoor ontstaat een heel mooi effect zoals hier op het filmpje is te zien.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=1BaTrwtGytM[/video]
Het was een zeer geslaagde avond. G-shock blijft verrassen en verbazen op naar het 35 jarig jubileum! (tu)

1 like

Leuk verslag André. De foto’s geven een goede indruk van de bijeenkomst, ik merk dat ik toch ook weer beetje enthousiast raak, en mss wordt het tijd om weer eens een leuke g-shock aan te schaffen. (heb er al wel eentje, maar er kan er altijd 1 bij natuutlijk)
die reptile is niet mijn ding maar tegelijkertijd wel bijzonder gemaakt.
Ben benieuwd naar je volgende aanwinst(tu)

Leuk verslag, dank je wel voor het delen!

mvg

Gaaf verslag man! Je kan duidelijk zien dat je het naar je zin hebt gehad.

Bedankt voor dit verslag, leuke foto’s! Ben zelf niet zo’n G-Shock man maar misschien komt dat nog. Zo dacht ik een aantal jaar geleden ook over Rolex…:slight_smile:

Bedankt voor het verslag André!

Tof report André! Bedankt - 't was gezellig!

dat lijkt me een gezellige party met een heel gevarieerd publiek. niet alleen ouwe knarren met teenslippers :wink:

marnix.moed Schreef:

dat lijkt me een gezellige party met een heel
gevarieerd publiek. niet alleen ouwe knarren met
teenslippers :wink:

Dit is inderdaad iets heeeeel anders als de rikketik. :smiley:

Mooi verhaal Dreski, cool!

Mooi verslag, G-Shock’s zijn niet zo mijn ding, hoewel ik er vroeger wel eentje heb gehad (met Indiglo of zoiets) Maar misschien komt er toch wel een keertje een analoge G-Shock…

Andre, bedankt voor je verslag, volgens mij heb je het wel naar je zin gehad!

Eric

super (tu), ziet er gezellig uit met veel mooie klokken …volgens mij zag ik nog een ex van me liggen tussen de klokken van sjors :smiley:

Leuk, hoor! :~

Mooi verslag Andre(tu)

Baccardi overleefd?:wink:
Weet je al wat je volgende G gaat worden?:smiley:

Ik vind de 9300 er op plaatjes ook geweldig uitzien, ook maar een keer irl kijken…
Maar de nieuwe GLS-100, de blauwe, vind ik dan ook weer erg mooi, aparte band, leuke secondes…
Een mijn witte 6900 draagt ook wel erg fijn, misschien een tweede?

Maar ja, voorlopig is het horlogepotje nog leeg:( Er zijn thuis eerst andere dingen nodig.

Met vriendelijke groet,

Herman

HS Schreef:

Mooi verslag Andre(tu)

Baccardi overleefd?:wink:
Weet je al wat je volgende G gaat worden?:smiley:

Ik vind de 9300 er op plaatjes ook geweldig
uitzien, ook maar een keer irl kijken…
Maar de nieuwe GLS-100, de blauwe, vind ik dan ook
weer erg mooi, aparte band, leuke secondes…
Een mijn witte 6900 draagt ook wel erg fijn,
misschien een tweede?

Maar ja, voorlopig is het horlogepotje nog leeg:(
Er zijn thuis eerst andere dingen nodig.

Met vriendelijke groet,

Herman

Deze twee zijn onderweg…

Ik heb deze al in het zwart. Ik kan de bezels verwisselen zodat ik een gele kast met zwarte band heb en zwarte kast met gele band. Dat staat erg cool. En natuurlijk solar en atomic. Ideale horloges.
Ook heb ik nog een 5600 met een apart kleurtje onderweg.

More to come…:wink:

Goed bezig(tu):slight_smile:
De gele 6900 heb ik ook al naar zitten kijken…
Net ook weer naar mijn horlogepotje… Helaas;)

Maar ik kan ook genieten van de huidige collectie hoor:

Standaard uursignaal aan, alles 1 x per maand gelijk zetten, dan heb je echt geen koekoeksklok meer nodig:D:D (door de verschillende modules lopen ze niet exact gelijk met elkaar, dus is het elk uur feest:))

Sterkte met wachten…

Met vriendelijke groet,

Herman

PS: links en rechts bovenin zijn de Baby-G’s van mijn vrouw.

dreski Schreef:

HS Schreef:


Mooi verslag Andre(tu)

Baccardi overleefd?:wink:
Weet je al wat je volgende G gaat worden?:smiley:

Ik vind de 9300 er op plaatjes ook geweldig
uitzien, ook maar een keer irl kijken…
Maar de nieuwe GLS-100, de blauwe, vind ik dan
ook
weer erg mooi, aparte band, leuke secondes…
Een mijn witte 6900 draagt ook wel erg fijn,
misschien een tweede?

Maar ja, voorlopig is het horlogepotje nog
leeg:(
Er zijn thuis eerst andere dingen nodig.

Met vriendelijke groet,

Herman

Deze twee zijn onderweg…
http://2.bp.blogspot.com/C8Dz6RfvNhM/SkrGJsxnJeI/
AAAAAAAAA00/OWFScWYoHPA/s400/GW-6900A-9JF.jpg
Ik heb deze al in het zwart. Ik kan de bezels
verwisselen zodat ik een gele kast met zwarte band
heb en zwarte kast met gele band. Dat staat erg
cool. En natuurlijk solar en atomic. Ideale
horloges.
Ook heb ik nog een 5600 met een apart kleurtje
onderweg.
http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/tokei
ten/cabinet/gshock/gshock-new2/dw-5600sn-1_2.jpg?

ex=300x300&s=2&r=1
More to come…:wink:

Daar kom je de winter wel mee door. Ik heb ze ook uitgestald thuis. Ik heb een vitrine kastje met standaardjes. Net of ik mijn eigen winkeltje heb. Het is een verslaving. :smiley:

dreski Schreef:

Daar kom je de winter wel mee door. Ik heb ze ook
uitgestald thuis. Ik heb een vitrine kastje met
standaardjes. Net of ik mijn eigen winkeltje heb.
Het is een verslaving. :smiley:

Staat leuk, en is inderdaad een verslaving:D
Ik wou op eBay ook nog van die standaardjes bestellen, kost maar een paar Euro. Misschien doe ik dat ook nog wel wen keertje.
Maar met die doosjes vind ik het ook wel grappig staan in de kast;)

Met vriendelijke groet,

Herman

Coole party, Dreski! Leuk verslag.