Achterdeksel draait door

Goedendag,

Vanmorgen mijn Ollech & Wajs k2 opgehaald bij de plaatselijke juwelier na het vervangen van een gebroken stift. Het betreft een NOS horloge waarbij het achterdeksel nog niet eerder is los geweest. Schetst mijn verbazing dat volgens de juwelier de schroefdraad van het achterdeksel “dol” is gedraaid, en vervolgens het horloge af te leveren zonder pakking, en dat het horloge weer 0,0 % waterdicht is te maken, en dat er geen verdere oplossingen voor dit probleem zijn.:?

Is er iemand die een oplossing weet?:~

Groet, Apenut

Op naar een echte horlogemaker!

Vreemd lijkt mij dat er een mogelijkheid bestaat dat de deksel scheef opgeschroefd is en dat zo de schroefdraad dol gedraaid is, en dan valt de verantwoordelijkheid bij de
juwelier/horlogemaker

Hallo en welkom,

wat een prutswerk. Zoiets heb ik nog nooit gehoord, ik zou toch met enige aandrang de Juwelier om een oplossing vragen.

Succes.

Dat is lekker. Dit kan alleen als de deksel er scheef op is gedraaid.
Is de schroefdraad in de kast of op de deksel dol?
Misschien is een nieuwe deksel nog een oplossing.
Zou zeker verhaal gaan halen bij de juwelier.
Succes in ieder geval.

Ik heb met horlogekasten geen ervaring. Maar als ervaren sleutelaar aan oude motoren weet ik dat er maar een paar manieren zijn om een schroefdraad naar de kl*ten te krijgen:

• Aandraaien tot het knapt
  • Scheef in elkaar draaien en dan door blijven draaien.
  • Slijtage

Gezien dat het klokje NOS is lijkt me optie 3 niet im frage. Of dat moet de reden zijn dat het klokje nooit eerder verkocht is.

Apenut Schreef:

Goedendag,

Vanmorgen mijn Ollech & Wajs k2 opgehaald bij de
plaatselijke juwelier na het vervangen van een
gebroken stift. Het betreft een NOS horloge
waarbij het achterdeksel nog niet eerder is los
geweest. Schetst mijn verbazing dat volgens de
juwelier de schroefdraad van het achterdeksel
"dol" is gedraaid, en vervolgens het horloge af te
leveren zonder pakking, en dat het horloge weer
0,0 % waterdicht is te maken, en dat er geen
verdere oplossingen voor dit probleem zijn.:?

Is er iemand die een oplossing weet?:~

Groet, Apenut

juwelier is verzekerd tegen verkeerde handelingen, zou hem direkt aansprakelijk stellen. via aangetekende brief en liefst zo snel mogelijk, succes

Ellenlange discussies zullen het horloge niet weer in orde brengen hoor :sunglasses:
De schuldvraag cq aansprakelijkheid zal ook geen oplossing brengen , je zult immers niet verder komen als ja en nee :wink:
Blijft voor mij alleen de vraag , is er voldoende gedaan om het probleem te verhelpen voor men de uitspraak plaatst “geen verdere oplossing voor dit probleem” :S

Wat misschien laat ik zeggen hoogstwaarschijnlijk verder helpt is het plaatsen van enkele macrofoto’s van de schroefdraad van het deksel als ook de schroefdraad van/in de kast :wink:

Groetjes Hub

juwelier is verzekerd tegen verkeerde handelingen,
zou hem direkt aansprakelijk stellen. via
aangetekende brief en liefst zo snel mogelijk,
succes

Zoals ik al reeds vermeld heb , het blijft touwtrekkerij :?

Als juwelier bijv. verklaart dat het probleem al was cq zich voordeed tijdens het losdraaien van het deksel , sta je in de kou , je zult nooit kunnen bewijzen dat het niet zo was , bovendien bestaat ook nog de mogelijkheid dat het inderdaad zo is of was !

Oei, hoop dat er toch een oplossing voor is. En een stukje ervaring verkopers/horlogemakers delen op het forum is ook fijn voor ons.

ik zou gewoon nog eens even een kort doch krachtig praatje houden met de juwelier, liefst op een koopavond ofzo als 't er een beetje druk is

Ik vrees dat er in de - door de branchevereninging opgestelde - algemene voorwaarden van de juwelier staat, dat hij niet aansprakelijk is voor (toegebrachte) schade aan reparatie.

Een gesprek is altijd nuttig, waarbij je m.i. meer vliegen met stroop vangt, dan met azijn.:wink:

Brutus Schreef:

Ik vrees dat er in de - door de branchevereninging
opgestelde - algemene voorwaarden van de juwelier
staat, dat hij niet aansprakelijk is voor
(toegebrachte) schade aan reparatie.

wettelijke regels staan boven algemene voorwaarden. maar in je rechts staan en je recht krijgen zijn wel 2 verschilllende dingen.

Een gesprek is altijd nuttig, waarbij je m.i. meer
vliegen met stroop vangt, dan met azijn.:wink:

ik zou zeggen, eerst met stroop proberen en anders met azijn :slight_smile:

Misschien zat het achterdeksel zo vastgevreten, dat de eerste de beste poging om deze los te draaien leidde tot vergurpen van de draad.

Welke draad is trouwens kapot, van de deksel, of van de kast? Hoe schoon is de draad?

Max Kool Schreef:

Misschien zat het achterdeksel zo vastgevreten,
dat de eerste de beste poging om deze los te
draaien leidde tot vergurpen van de draad.

Welke draad is trouwens kapot, van de deksel, of
van de kast? Hoe schoon is de draad?

:S één of meerdere foto’s zouden misschien al een stukje in de richting van een
oplossing leiden !

Goedendag,

Allereerst bedankt voor het meedenken van dit probleem. Om een lang verhaal kort te maken; Deze juwelier kan het niet oplossen, zijn externe horlogemaker ook niet, dus heb ik hier niks meer te zoeken. Aansprakelijkstelling zal resoluut worden verworpen, immers de juwelier zal verklaren dat het defect al aanwezig was.>X En inderdaad Hub, zou het zo kunnen zijn dat het defect ook echt aanwezig was.:X

Groet, Apenut

Zal jullie op de hoogte houden bij het zoeken naar een oplossing…(tu)

Had de juwelier niet eerst kunnen melden dat er een probleem was met het schroefdraad voor de reparatie uitgevoerd zou worden.

Ik neem aan dat je bij het openen al een probleem constateert. Danwel zie je of het deksel er scheef op zat. Danwel krijg je het deksel met de grootste moeite open.

Als het een nette juwelier is had hij eerst het probleem van het deksel moeten aankaarten.

Marco