Achterdeksels(klem) gaan niet meer dicht

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en stel mij ff voor, ik heet Richard en ben al lange tijd verzamelaar van horloges van alle categorien( +/- 30). Ik draag ze allemaal, merken niet merken, duur of goedkoop als ik ze maar mooi vind!

Ik heb de laatste tijd een probleem met horloges waarvan de achterdeksel(klem) heel erg vast zit en als ik het los heb gekregen dan krijg ik ze niet meer dicht geklemd. Heeft iemand voor mij een tip een hint of een verwijzing naar een tool die kan gebruiken om ze dicht te krijgen/klemmen? Als laatste kan ik altijd naar de Horloger! Als vast dank

Richard

Ik heb dit ding, heel goedkoop, en je moet goed opletten dat het persen niet scheef gaat. Maar ik ben er blij mee :slight_smile:
http://www.watch-tool.de/html/case_closer.php?id=0110

Hier staan nog meer modellen, met de duurdere constructies zal het risico minder zijn dat het scheef gaat.
http://www.watch-tool.de/html/case_closer.php

En er is vast een hele dure supergoede bergeon versie :slight_smile:

Ik doe het nog wel eens met een lijmtang…
Vaak ben je te bang.:smiley:

Zeker bij de jaren 70 horloges krijg je ze met de hand er niet meer op.
Dan leg ik het horloge in een prop met doeken en dan ietsjes helpen dan wil het meestal wel.
Niet teveel kracht uit oefenen dan gaat je plexi er aan.:(.
Is mij nog nooit gebeurd maar je zal ook de eerste niet zijn.
Of 2 houtjes onder de lug’s leggen om het plexi/glas te sparen, op de rand van een tafel en dan met een lijmtang… wel even een doekje er tussen hé.

Hallo MartijnV en tijmen2, dank voor jullie tips ik ga er direct mee aan de slag. Het aantal horloges dat ik niet dicht krijg groeit gestaag en als ze alleen van mij waren dan heb ik wel geduld maar er zijn er nu ook nog van mijn vriendinnetje bij dus…

Nogmaals dank, ik kom er asap op terug of het gelukt is

Richard

Het kan ook zo zijn dat de o-ring in de kast blijft zitten i.p.v. om de deksel. Als je dat niet doorhebt ga je dus op die o-ring zitten duwen en zal de deksel nooit meer sluiten.

1 like

Goeie tip p-daddy. is zeker iets om aan te denken, dank

Horloge op de verwarming, deksel in de diepvries (let op met condens).

helaas het was een geweldige tip maar het lukt mij niet!

Hallo Martijn V,

ik heb het “ding” aangeschaft en ik heb ze dicht! Moest voor 1 toch nog creatief worden maar ik heb ze dicht!

dank voor de tip!

Super man! Het “ding” is trouwens ook handig om ringen rond glaasjes vast te klikken.