Achtergrond en waarde horloges markt.

Vandaag op de markt wat leuke horloges op de kop kunnen tikken voor nog geen tientje samen.

Iemand wat achtergrond van deze horloges:

Pierre&Carrel?

Opex (apart horloge met Japans mvt, maar gok dat het vooral een plakmerk is)?

De eventuele waarde van de Swatch Irony Aluminium (week en datum) en de Certina 327 2016 25 voor moest mijn vrouw ze maar niks vinden :rofl::sweat_smile:

1 like

Ik vrees dat de waarde hier gelijkstaat aan wat de gek ervoor geeft.

Nog geen tientje samen, lijkt me.

3 likes

Ik kan de waarde niet inschatten, maar gefeliciteerd met de start van je collectie.
Het schijnt dat Certina binnenkort in waarde gaat stijgen.

2 likes

Heb al een collectie hoor :sweat_smile: Het is de eerste markt sinds Corona hier in de buurt dus wilde wat gaan neuzen. Voor het geld kon ik weinig fout doen in mijn ogen. Als ik ze beu ben gaan ze in een lotje weg :grin:

Of is het toch een verzameling? :scream:

:shushing_face:

2 likes

:roll_eyes: Als je je maar amuseert, probeer enkel wat informatie te weten te komen.

Was als een grapje bedoeld. Feit is dat je nu (nog) mooie vintage Certina’s voor niet al te veel geld kan aanschaffen. Hele leuke horloges met kwalitatief prachtige uurwerkjes. Ik heb er inmiddels een aantal in de loop van de jaren aangeschaft en het is duidelijk dat het van tientjeswerk naar een veelvoud daarvan is gegaan in de jaren.
Dus zolang het nog kan, doe er je voordeel mee. Misschien niet als investering, maar gewoon omdat het hele mooie horloges zijn.

Maar dat zijn vermoedelijk wel mechanische heren Certina’s? Dames quartz Certina’s doen het vermoedelijk wat minder.

Klopt

Wel bijzonder dat de Certina en de Pierre & Carell exact dezelfde uurmarkeringen hebben.

1 like

Pierre & Carell kan ik helemaal geen info van vinden. Enkel een verwijzing naar luxe papierwaren.

Certina was sowieso een naam die in de collectie ontbrak, alleen jammer dat het een dames horloge betreft en het een quartz is, maar voor 2 Euro ga ik niet al te fel klagen :blush:

1 like

Ik weet het hoor. Bedankt voor de info :slight_smile:

1 like

Het LIJKT precies hetzelfde maar wanneer je goed kijkt zijn ze toch niet allemaal gelijk.