Achterplaat horloge daytona openen

hallo,
ik ben nieuw op dit forum,
weten jullie hoe jullie een daytone openen,
welk gereedschap heb je hier voor nodig ?

Ruben,

Hamer en een beitel. Ertussen klemmen en 1 tik geven

Het gereedschap van de juwelier als je het mij vraagt, ik zou er zelf niet aan beginnen.

Een Rolex kastopener. Ik zou er alleen niet aan beginnen. Veel te duur om zelf aan te ‘klussen’.

Ik zou ook niet aan goedkope kastopeners van eBay (oid) beginnen, het risico dat je het horloge dan beschadigd is veel te groot…

Als het om een 'fake’gaat kun je de hamer en beitel goed gebruiken om het batterijtje te wisselen,als het een echte is hoef je hier niet te vragen voor gereedschap.
Dan laat je de AD hem openen lijkt mij.

gr Ron

Als een neppe daytona het niet meer doet kun je hem het best gewoon weggooien, er valt toch niks meer aan te beginnen. Als je het mij vraagt kun je zelfs beter helemaal niet met fake’s beginnen.

Maargoed, als ik het allemaal verkeerd interpreteer dan is een AD de beste optie ;). Zou zonde zijn als je krasjes op je achterdeksel maakt.

Naar Schaap + ? :slight_smile:

Waarvoor wil je em open hebben? Om alleen even te kijken?
Er zijn verschillende kastopeners die de klus kunnen klaren. Niet alleen Rolex openers. Versies met rubberen noppen lukt 't bijvoorbeeld ook. Zou het afraden om met goedkope metalen openers te proberen. Een krasje zou echt zonde zijn op zo een (echte) Daytona.

Als je er iets aan gedaan wilt hebben en hij is nog vrij nieuws, dan zou ik er mee naar een dealer gaan. Als het een vintage is en je wilt de vintage look houden, dan zou ik zeker ABSOLUUT NIET naar een dealer gaan, maar een gerenommeerde horlogemaker zoeken. Bij een dealer sturen ze een vaak op en laten ze alle onderdelen (inclusief verkleurde wijzerplaat) vervangen.

Ah een foto van het wereldbekende fake-werpen? :stuck_out_tongue:

het is een nep,
ze wilt niet meer in gang komen ook schud ik met het horloge ( automatsche)
hier een link naar hoe hij er uit ziet.
http://images.google.be/imgres?imgurl=http://i328.photobucket.com/albums/l353/gift_them/a04_back.jpg&imgrefurl=http://cgi.ebay.com.au/A-04-NEW-SCHAFFER-DAYTONA-FULL-AUTOMATIC-WATCH-WHITE_W0QQitemZ260491873041QQcmdZViewItemQQptZUK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL&usg=__YKHUWmkHwAMsZPE7dGfUpDJeN8E=&h=388&w=458&sz=29&hl=nl&start=4&um=1&tbnid=_oH7VnPxhVzyeM:&tbnh=108&tbnw=128&prev=/images%3Fq%3Dschaffer%2Bdaytona%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26sa%3DN%26um%3D1

JeéWeé Schreef:

Als een neppe daytona het niet meer doet kun je
hem het best gewoon weggooien, er valt toch niks
meer aan te beginnen. Als je het mij vraagt kun je
zelfs beter helemaal niet met fake’s beginnen.

In dat geval geld mijn bovenstaand advies. Mooie bezel heeft het horloge in de link trouwens :sunglasses:

oeps!B)-

JeéWeé Schreef:

JeéWeé Schreef:
Mooie bezel heeft het horloge in de link trouwens :sunglasses:

Inderdaad :smiley:

@Ruben: Wel, deze achterkant kan wellicht met een eenvoudig “balletje” opengrdraaid worden, maar of het de moeite loont om er veel aan te besteden is de vraag… als het probleem direct zichtbaar is kan 't misschien nog. Maar om een horlogemaker em te laten onderzoek kost waarschijnlijk meer dan het horloge zelf.

Ik maak zit type kasten meestal open met een zogenaamde stressbal. Stevig tegenaandrukken en draaien.

Maar, als je hem open hebt, wat wil je dan?

Groeten,

Martin

JeéWeé Schreef:

JeéWeé Schreef:


Als een neppe daytona het niet meer doet kun je
hem het best gewoon weggooien, er valt toch
niks
meer aan te beginnen. Als je het mij vraagt kun
je
zelfs beter helemaal niet met fake’s beginnen.

In dat geval geld mijn bovenstaand advies. Mooie
bezel heeft het horloge in de link trouwens :sunglasses:

't Is geen fake, tenminste, er staat geen rolex op de plaat.

Nu je het zegt, ik las dat Ruben13 het zelf een neppe noemde. Daarna iets te snel gekeken. Ik zal niet zeggen wat ik er allemaal van vind.
Maargoed, voor die prijs kan je hem evengoed weggooien ben ik bang ;).

hier moet het wel mee lukken

en nu niet meer met neppers komen aanzetten, dit is een liefhebbersforum :frowning:

Zeemeester Schreef:

hier moet het wel mee lukken

en nu niet meer met neppers komen aanzetten, dit
is een liefhebbersforum :frowning:

Eensch!

Daarnaast is het ook werkelijk een bagger-nepper, geeneens een chronograaf, maar een kalenderhorloge, op chinese basis. Meuk eerste klas.

Het is geen nep, want er staat geen Rolex op. Scheelt een stuk. Echt nep zou afkeurenswaardig zijn, nep-nep :# (oftewel een zgn. ‘hommage’-model) is al minder erg. Beetje in de lijn van Alpha, maar dan kwalitatief iets minder misschien.

Leuk genoeg om nu zelf wat mee te (oneerbiedig gezegd) prutsen, maar niet leuk genoeg om te laten repararen (te duur).

Gewoon met zo’n bal openen. Moet wel lukken. Zou er niet mee naar een juwelier gaan. Aardige kans dat ze wat lacherig doen of je er geld voor vragen om het horloge alleen te openen.

bedankt MartinB,

is dit een gewone stres bal of speciaal vaar horloges ?